/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Updatering af WIN XP
Fra : marcussen1
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 11-08-13 20:08

På en ældre PC, der ellers er helt iorden, har jeg installeret WIN XP PRO, og det gik lige efter bogen.
Jeg kan dog ikke opdatere fra Microsoft.
Er der nogen, der ved om det er slut med opdateringer af XP?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-13 20:17

Min Windows XP home blev opdateret fornylig, hvad sker der hvis du sætter den til at opdatere automatisk?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-08-13 20:21

Den er sat til autm update

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-08-13 20:29

Du kan prøve fra denne side
http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

Du skal os ha' Service Pack 3 installeret!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-08-13 20:31
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-08-13 20:38

Windows XP-support stopper.
8. april 2014 - stopper Microsoft sin support til sit godt 12 år gamle styresystem Windows XP
http://www.computerworld.dk/art/225741/windows-xp-support-stopper-det-kan-du-vente-dig

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-08-13 21:17

Klaudi....
SP-3 er installeret, men den side du henviser til i dit indlæg kl 20:29 kan jeg ikke downloade. den reagere slet ikke.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-08-13 21:22

Jeg må desværre lukke indtil videre, men vender så tilbage
Niels

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-08-13 21:33
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-08-13 22:17

Du skal bruge denne:

http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=18

Download, installer og genstart.

Når den nyere version af Internet Explorer er hentet kan Du derefter hente resten af de opdateringer der findes, men lad være med at installere andre browsere før de sidste opdateringer er lagt ind.......og husk alternativ firewall da den indbyggede i XP kun spærrer for indgående trusler, kommer der en keylogger eller trojaner ind er computeren pivåben for omverdenen.

Alt vedrørende XP ophører totalt og definitivt i 2014, også de opdateringer der ikke vedrører sikkerhed..........supporterne vil heller ikke svare selv om de får 500 kroner pr påbegyndt halve time.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-08-13 08:48

Jeg bruger Offline installeres, da jeg så kun henter opdateringerne ned en gang, det gør det meget nemmere efter en ny installation at få XP eller anden Windows version Up-To-Date.

http://www.wsusoffline.net/docs/

PS. La nu være med at sætte for mange krydser ved første kørsel, Personligt køre jeg med flere versioner grundet jeg tit hjælper andre med deres windows version og de for det meste bruger Danske versioner, hvilket jeg aldrig gør.
http://www.kandu.dk/Tip22291.aspx

1. Hent wsusoffline ned og pak ud til et nyt bibliotek, (gerne på en USB hardisk)
2. Start wsusoffline og sæt kryds under "Legacy Products" ->Windows XP (wxp) -> Danish
3. Lave andet nyt bibliotek, (gerne på en USB hardisk) som er der hvor resultat/opdateringerne skal ligge til hurtig installation (EKS C:\XPOPDAT)
4. sæt kryds i "USB medium" og indsæt overstående valgt bibliotek
5. Tryk Start knappen

Når overstående er lavet, kan den bare startes igen en anden dag og den vil kun hente nye opdateringer ned, og tilføje til dit "USB medium" biblotek. Og når du så vil ha disse opdateringer installeret på en maskine (kunne også være den du sidder på", så starter du bare "Update.cmd" for automatisk kørsel eller "UpdateInstaller.exe" for manuel kørsel i dit "USB medium" biblotek

PPS. det smarte ved ovenstående er disse opdateringer vil du stadig ha liggende når Microsoft i 2014 fjerner supporten for XP, du vil godt nok ikke få nye opdateringer, men vil da kunne geninstallere en XP og ha de opdateringer der findes på.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 12-08-13 13:20

Da jeg endelig vendte tilbage fra igår aftes, startede update med det samme. Hvad, der sket, ved jeg ikke, men nu går det, som det skal.
Tak fore de forskellige forslag.
Niels

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-08-13 16:35

Husk at acceptere et svar og lukke "tråden".

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 12-08-13 17:01

JegErHer: Fantastisk program - især for dem af os, der arbejder med mange styresystemer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-08-13 20:06

Jeps, bruger det også meget selv, men blander ikke XP med W8 eller W2K3, og heller ikke sprog.
Fylder lidt mere, men foreviger ikke modtageren og gør det nemt at automatisere.