/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ib Grønbæk noder
Fra : hoelgaard
Vist : 508 gange
200 point
Dato : 11-08-13 14:06

Hej.

Hvem har - eller kan finde noderne til Ib Grønbæks sang "Anne Lise".
Jeg har forsøgt tror jeg alle steder.
Biblioteket har den ikke. De har 2 andre noder af samme navn, den ene med navnet i et ord, den anden med bindestreg, det er ikke dem, de er ældre.

Hilsen Hoelgaard

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-08-13 15:00
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-08-13 19:40

Noder er omhandlet af ophavsret og som udgangspung være at finde på nettet. Langt mere givende er oftest et besøg på biblioteket.

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 12-08-13 12:47

Svendgiversen - Ja det er den, men det er noderne jeg mangler

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 12-08-13 12:50

3773 - Jeg har været på biblioteket uden held.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 16-08-13 23:16

Hvis ikke sangen er udgivet på noder på et musikforlag, kan biblioteket ikke hjælpe. Musikforlagene har afleveringspligt til Statsbiblioteket, men hvis ikke noden er udgivet på tryk, findes den naturligvis heller ikke på biblioteket. Mange sange nu om dage bliver bare indspillet, og så sker der ikke mere. Kun hvis man kan nedskrive en node fra indspilningen. Det er der nogen, der kan, men det er så helt "privat". Og mange musikere nu om dage kender kun noder af omtale!

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 17-08-13 11:36

js2706. Tak for oplysningen. Det er nok muligt, det hænger sådan sammen.