/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Video redigering ( MOV ) filer ?????
Fra : hjerterum
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 11-08-13 11:39

Jeg har købt et Canon Kamera der laver udmærket video og filen den laver filmen i hedder (.MOV) det siger mig intet, da jeg ikke er nogen ørn i videoredigering søger jeg her hjælp til hvad jeg skal gøre hvis jeg vil se denne fil (.MOV) på min Samsung Smart tv jeg har med stor fornøjelse lavet alle mine gamle VHS bånd om til MPG filer via programmet MAGIX Video Saver som jeg så kan se på mit TV, men dette program kan jeg ikke åbne de (.MOV) filer, men Windows Movie maker kan jeg åbne filmen og redigere men filen den gemmer i kan jeg ikke se på mit TV findes der et program til film redigering der er til at finde ud af, og som både kan åbne denne fil type og redigere og gemme i en fil type jeg kan bruge på mit tv. HJÆLP

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-08-13 11:58

Du konverterer bare filen til et format dit TV kan afspille, (se manualen)

brug fx Format Factory
kan hentes her :
http://www.pcfreetime.com/

http://www.youtube.com/watch?v=dZqN74sE2rs

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-08-13 12:01

Alternativt indskyder du sådan en box :
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

den afspiller de fleste gængse video / billed formater.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-13 12:35

Freemake Video Converter har lidt redigering indbygget, du kan klippe og sætte overgang mellem klippene ind, vende filmklip som ligger vandret og så videre, og til slut gemme resultatet i filformat som dit TV kan afspille, til mit Philips smart TV bruger jeg mp4 men se i manualen hvad dit TV kan afspille, Freemake Video Converter er ikke et avanceret redigerings program men lidt kan den og den kan gemme lyd og video filer i næsten enhver tænkelig filformat.
Freemake Video Converter er på dansk og meget nem at bruge og så er den gratis:
http://www.freemake.com/da/free_video_converter/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-08-13 12:45

Her er en kombineret foto / video slideshov, altså mest fotos med indsatte videoklip,
- fra Panasonic og Canon kamera'er,
den kan fint afspilles på mit TV (Samsung Led)

fremstillet i ProShow

alt video er forinden konverteret til MPEG

video begynder ved 2 min,.. og 5.45 min.

http://www.youtube.com/watch?v=iZxaOQfjkGw

kan ses i HD 1080p,.. hvis computeren har kræfter nok,
ellers HD 720p

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-08-13 12:50

Windows egen,.. 'Live Movie Maker',.. kan også bruges, !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-08-13 13:55

Du kan bruge dette online program http://www.zamzar.com/

Følg anvisningen og ved step 2 vælger mp4 format.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 11-08-13 15:45

Hvad er forskellen på mp4 og mpeg2

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-08-13 16:08

Citat
.mp4 er en container, som kan indeholde både et mpeg4 videospor og et aac audiospor (eller kun det ene). Mpeg4 er en "ny" videokompressions teknik der "afløser" Mpeg2, AAC er et audiokompressionsformat der er mere effektivt end mp3.
taget herfra....
God fornøjelse

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-08-13 16:10

Jeg glemte linket ovenover hvor jeg havde taget det fra.....

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=9083&title=mp3-mp4

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-13 16:19

De forskellige betegnelser for video formater er såkaldte comtainere og indeholder både lyd og billeder, MP4 eller rettere MPEG4 er en videreudvikling af MPEG2 og komprimerer lyd og billeder på en anden måde,
af andre video containere kan for eksempel nævnes AVI , divX og WMV.
Alle containere skal bruge forskellige afkodere til at afspille videofilen, på en computer kan man installere codecs hvis det mangler og så afspille videofiler som ellers ikke kan afspilles, det kan man ikke sådan uden videre gøre på et TV så der er man afhængdig af at videofilen er i en container som TVet kan afkode.
Den container du hidtil har brugt MPG er den første af MPEG containerne, dit TV kan sandsynligvis afspille mere moderne formater også:
http://da.wikipedia.org/wiki/MPEG
Freemake kan nemt gemme i MPG formatet hvis du ønsker det

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 11-08-13 17:30

har lige prøvet Freemaker det er godt nok nemt at bruge, men det er som om der er en begrænsning i hvor stor filer jeg kan lave, der er en mulighed i programmet der hedder BEGRÆNS UDDATASTØRRELSE Auto 385 Mb og en der hedder brugerdefineret max 492 Mb har det nogen betydning

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-08-13 19:24
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-13 20:14

Jeg er ikke stødt på begrænsninger i Freemake, jeg har sammensat 25-30 videoklip til 1 film som i største tilfælde fyldte 1,1 GB og vælger i de fleste tilfælde MP4 som TVet afspiller fint, og jeg er ikke stødt på noget som ligner det du skriver
Citat
der er en mulighed i programmet der hedder BEGRÆNS UDDATASTØRRELSE
hvor har du fundet den mulighed

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 13-08-13 10:29

Hej o.v.n. Når jeg har overført en MOV fil til Freemaker skal jeg vælge hvad hvad jeg vil lave når jeg vælger den knap der hedder, til MPEG så kommer der en boks frem hvor jeg eks. HD 1080p MPEG" under den menu, vælger jeg så hvor jeg vil gemme den færdige fil, og lige under dennne menu er der en linie hvor der står Et-trins-kodning (høj hastighed) og lige til højre for den tekst står der en lille pil der peger mod 385 Mb når jeg trykker på den kommer der en ny boks frem hvor jeg har mulighed for at vælge Mb på filen, men der er står der begrænsning fra 39 til 492 Mb og som jeg forstår det vil den så lave mine filer noget mindre, eller hvad, ..... kan dette program også lave MP4 filer, tænker om det er denne menu der står lige ved siden af MPEG menuen.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 13-08-13 10:46

Det jeg kan se i Freemaker er at lige meget hvilken en film jeg har jeg vil lave om så så vil programmet lave fil størrelsen om, har det nogen betydning, undre mig barrre, jeg har lige igen prøvet at overføre en film der fylder 3 gb den bliver af programmet sat til ca. det halve inden programmet går i gang... ???

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-13 14:58

Citat
på min Samsung Smart tv jeg har med stor fornøjelse lavet alle mine gamle VHS bånd om til MPG filer via programmet MAGIX Video Saver som jeg så kan se på mit TV, men dette program kan jeg ikke åbne de (.MOV) filer

hvorfor i alverden konverterer du så ikke bare (først) filen til at format din
- 'MAGIX Video Saver',.. kan læse / bruge,.. så er problemet løst,. !

Citat
Windows Movie maker kan jeg åbne filmen og redigere men filen den gemmer i kan jeg ikke se på mit TV

uanset hvilket format der gemmes,.. kan det konverteres så dit TV kan se / læse filen,.. !

der findes millioner af programmer der kan gøre 'arbejdet',.. også gratis,
prøv at Google / søge på - convert videofiles free -
det giver 192.000.000 resultater,... altså 192 millioner, !

selv foretrækker jeg Format Factory som nævnt / vist i første svar Dato : 11-08-13 11:58

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 13-08-13 16:10

Hej EH_AS nu har jeg prøvet Format Factory og ja det er et godt program, måske du kan forklare mig når jeg vælger en film fra mi Canon Camera i ( MOV ) fil og i pogrammet vælger MP4 og vælger Høj kvalitet og Størrelse så er den originale fil på 528 Mb nu blevet til 478 Mb er der en forklaring på de manglende Mb.
Men eller skal du have rigtig mange tak for din hjælp det kunne bruges.... takkkker

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 13-08-13 16:10

Tak for svaret EA_HS.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-08-13 16:23

Citat
når jeg vælger en film fra mi Canon Camera i ( MOV ) fil og i pogrammet vælger MP4 og vælger Høj kvalitet og Størrelse så er den originale fil på 528 Mb nu blevet til 478 Mb

det er fordi det er 2 forskellige video-formater,
vælger du fx Flv. formatet,.. er det langt mere komprimeret,.. og fylder naturligvis også mindre,
det kan være en stor fordel,

har du fx ikke meget plads på hukommelseskortet (fx smartphone)
er det ikke 'smart' hvis filerne er for store. !