/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Finde Windows version plus licenskode på
Fra : Brassovitski
Vist : 413 gange
200 point
Dato : 09-08-13 18:04

Hej
Jeg har købt en hel stribe Hd'r, på en konkurs aktion. Jeg har koblet en af diskene til en komputer med et Sandberg multikabel, og jeg kan fint læse diskens indhold. Det der så kunne være interessant er at finde ud af Windows versionen og licens koden, for at finde ud af om de evt. kan bruges i en anden maskine. Er der nogen der ved hvordan man kan aflure Windows versionen og licens koden?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 210 point
Dato : 09-08-13 18:34

Du kan bruge Magical Jelly Bean, den kigger efter Windows licenser på alle disk den kan se på computeren.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-13 18:41

Hej Webnoob
Nu har jeg kørt Magical Jelly Bean, men den viser kun Windows information på maskinen den er installeret på og ikke på den der er tilkoblet via USB. Gør jeg noget forkert?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-13 18:45

Har fundet ud af det, jeg skal bruge "Load Hive" funktionen.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-13 18:46

Tak for svaret webnoob.