/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Samsung PC
Fra : Dieter
Vist : 350 gange
50 point
Dato : 09-08-13 17:53

Jeg har lige fået leveret en splinterny SAMSUNG 3-series 15.6"
Der følger ingen brugsanvisning med.
Jeg kan ikke finde ud af at sætte den op.
Er der nogen der har kendskab til denne model ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-13 18:00

Citat
Jeg har lige fået leveret en splinterny SAMSUNG 3-series 15.6"
Der følger ingen brugsanvisning med.

Tja - med mindre det er "hælervarer" så lever den retur - det er ulovligt at sælge den slags uden brugsanvisning,

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-08-13 18:00

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201211/20121121165913526/Win8_Manual_eng.pdf

Har fundet pdf hos samsung. Det skulle gerne være den rigtige manual, søgte blot efter SAMSUNG 3-series 15.6" manual på google.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 09-08-13 18:17

Hej Refi,
den er købt direkte hos El-giganten (på nettet). Så det kan vel ikke være hælervare !?
Skal først installere PDF programmet på min gamle PC

Hej Katekismus,
jeg vil prøve at spore en du har fundet

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-08-13 18:27

Citat
Tja - med mindre det er "hælervarer" så lever den retur - det er ulovligt at sælge den slags uden brugsanvisning

Nej, det er ikke ulovligt at sælge "den slags" uden brugsanvisning, du vrøvler igen refi.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 09-08-13 18:32

Katekismus,
er du kommet så langt at du kan fortælle mig hvordan jeg kommer ud af det jeg har indstalleret nu? Det er kun navnet på PC en = Main-PC.

Jeg vil jo helst begynde helt forfra !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-13 18:50

Citat
du vrøvler igen refi.

Nå - det er da godt du så er "klogere"

Citat
Når en erhvervsdrivende sælger en vare eller tjenesteydelse, må han give forbrugeren en ordentlig vejledning i, hvad det er for et produkt, han sælger og hvordan det skal bruges og vedligeholdes. Han skal desuden give ordentlige oplysninger om produktets holdbarhed og eventuelle farlighed. Jo mere kompliceret produktet er, desto mere skærpes kravene til vejledningen.

Brugsanvisning kan gives både skriftligt og elektronisk. Afhængig af hvilken vare der sælges, og hvilke personer der normalt køber varen, kan sælgeren også henvise forbrugeren til at hente brugsanvisningen et let tilgængeligt sted. Fx hvis der er tale om edb-software, kan sælgeren henvise til en installationsvejledning på internettet.

Om man kan kræve en skriftlig vejledning eller brugsanvisning afhænger af en konkret vurdering af varen eller ydelsen. Eksempelvis kan det nævnes, at FO har fundet en brugsanvisning påkrævet for den rette betjening af en videobåndoptager.

Sproget i vejledningen skal være dansk eller forståeligt skandinavisk. Ved teknisk kompliceret udstyr er det nok at der medfølger en dansk/skandinavisk installationsfolder, hvis der tillige medfølger en egentlig manual som er på engelsk.Forbrugerstyrelsen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-08-13 19:39

Jeg forstår intet af din seneste besked?
Hvad har du lige installeret?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-08-13 19:49

Citat
Nå - det er da godt du så er "klogere"

tror bare fun2 følger med i udviklingen,.. !

refi
du lever i en svunden tid,... telefoner har heller ikke drejeskiver mere,

til de sidste 2 kamera jeg har købt, skal manualer og firmware downloades på producentens hjemmeside,

der er vel heller ikke mange der har metervis af bog-leksikon på reolerne,
når det hele kan ligge i en mappe på et par MB.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-08-13 20:02

prøv at indtaste model
evt også serienr.
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownloadMain.do

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-13 20:03

Citat
til de sidste 2 kamera jeg har købt, skal manualer og firmware downloades på producentens hjemmeside,

Fuldstændigt KORREKT - blot skal det så være oplyst ved købet....

Ofte ligger manualer også blot på en medfølgende CD/DVD

Men at der SLET INGEN orientering følger med - HOLDER IKKE

PS...

Hvad har mon "toiletter" og "drejeskiver" med manualer at gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-13 20:09

Citat
telefoner har heller ikke drejeskiver mere

Jo jo, de findes skam endnu

Men inden længe findes der slet ikke telefoner - så hedder det blot "kommunikationsapparat"

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-08-13 22:46

Dieter den spørger efter hvilket navn du vil ha Windows på maskinen skal genkendes ved.
Og hvis du ikke har et specielt ønske lader du bare det stå som allerede står der.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-08-13 17:12

- spørg ham der har hugget den... god weekend!