/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Filer til USB.
Fra : Mosebaek
Vist : 591 gange
199 point
Dato : 09-08-13 14:04

Windows XP SP3.

Med fare for at mit spørgsmål,ikke forstås af andre end mig selv:
Jeg har to identiske MAPPER. Det ene i STIFINDER (1). Det andet på USB (2). Der var 400 filer (selvfølgeligt ens) i dem begge. I tidens løb har jeg efterhånden ilagt 50 stk. mere på (1).

Nu vil jeg gerne have de to mapper gjort identiske igen: Altså lagt de manglende 50 filer ind på (2). Jeg kan jo ikke huske,hvilke 50 det drejer sig om.

Derfor kopierer jeg mappe (1) (trækker) til mappe (2). Men så skal jeg klikke "nej" 400 gange,når der spørges: "Vil du erstattte den eksisterende fil".

For at gøre en kort historie lang: Findes der en metode til overførsel,så jeg undgår at få krampe i pegefingeren,grundet alt det "nej" klikkeri.

Nogen vil måske sige,at jeg bare kan slette (2),og lægge (1) ind istedet. Men jeg en anelse om,at det måske "slider" på USB`en.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 09-08-13 14:27

Når den box der siger at du skal trykke nej, sætter du blot et flueben i boksen nederst i venstre hjørne hvor der står om det gælder alle dubletter, så kommer kun dem over den ikke har i forvejen, herefter har du to ens mapper.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 209 point
Dato : 09-08-13 14:30

Når du kommer til spørgsmålet - vil du gøre det samme med resten siger du bare ja, så kopierer den de nye og springer de gamle over - ELLER overskriv alle filer...

Det er jo blot et spørgsmål om at få det samme på begge medier.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-08-13 14:35

Du laver da bare en .bat fil der gør det for dig.

Kode
robocopy [source] [destination] /e /log:kopi_log.txt

Smid ovenstående ind i en tom notepad og gem det som en .bat fil. Dobbelt klik på den så sker det for dig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-13 15:58

Foreløbig tak for svar. (Flere er velkomne). Jeg ta`r lige en morfar. Vender tilbage senere.
Skal også lige afprøve ovenstående muligheder.

M.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 09-08-13 18:07

Ja, det kan også være anstrengende at sætte dette flueben, først skal fluen fanges, Marken forklarer dig det mere enkelt end jeg, ellers er meningen den samme.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-13 19:53

Det var meget mystisk!!!!!!!

Nu kommer der slet ingen box,når jeg trækker mappe (1) til mappe (2). Den laver simpelthen bare en ny (under) mappe,med de samme filer.

M.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-08-13 20:35

Ja det er klart når du trækker mappen ind i en anden mappe.

Prøv og skriv den fulde sti til den mappe du vil kopiere og den fulde sti til den mappe det skal ligge i.

Fx. kilde mappen hedder vigtige filer: c:\users\viggo\vigtige_filer
og destinations mappen hedder vigtige filer: f:\data\vigtige_filer

Så laver jeg lige en .bat fil der gør det for dig.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 10-08-13 10:01

Åben den mappe du vil kopiere, Ctrl + A træk den så over til den mappe du ønsker dem overført i.
Hvis der er filer mappen har i forvejen spørger den bl.a. om du vil springe den over, hvis ja kan du vælge at sætte flueben i "det gør jeg for alle" er det forstået?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-08-13 14:54

Det er da lettere og bruge en .bat eller .cmd fil til at gøre det, så skal man kun dobbelt klikke på den og så bliver det hele gjort for dig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-13 21:05

Så er Kandu (måske) på igen?
Citat
er det forstået?

Jawohl! Jeg har ellers 15 års erfaring i at kopiere filer. Men det er åbenbart ikke nok.Jeg var nok lidt stresset i går. Er jo ingen Speedy Gonzales. Så i må ha`lidt tålmodighed.....men vender tilbage.

I mellemtiden,hvis i er til guitar instrumental musik,kan i lytte til Sveriges Hank Marvin.
http://www.youtube.com/watch?v=Lpg4tTw_AEY

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-13 21:37

En lidt sikker men måske lidt tøsedrenget metode jeg bruger.

Jeg har filer A i en mappe
Jeg har filer B i en mappe som skal "smeltes sammen med A

Højreklik på mappe med A og vælg kopier
Højreklik så et sted og vælg sæt ind = kopi af mappe med A

Åbn kopimappen og lad den stå åben
Åbn mappe med B > marker en fil og tast CTRL+a
Højretræk de markerede filer ind i mappen med A og vælg kopier.
Vælg så spring over når den spørger når du lige har sat [V] i gør det samme med alle.

Nu skulle din kopimappe indeholde både A og B

Du kan så omdøbe mappe med A og B til noget andet.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-08-13 23:38

Tak for svaret marken84. Jeg har nu endelig fået tid til at kigge herind igen.

Og jeg har afprøvet metoden "ja til alle". Det ser ud til at virke.

I min version af Stifinder,får jeg ingen mulighed,for at sætte flueben. Men når bare det andet virker,er jeg

Tak til alle for input.

Vh. M.