/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Håndfri Parrot
Fra : Sandvad261
Vist : 290 gange
200 point
Dato : 07-08-13 20:49

Jeg er i fuld gang med at lave mit eget håndfri system til min MC ammen med en PARROT CK 3100 jeg ved godt at den er til biler, men den har jeg alså sat på min MC, det hele " NÆSTEN " kører også fint med radio lyden i mine hjelmhøjtalerer, MEN MEN MEN
Der hvor det går helt galt, det er på mic siden, hvis jeg bruger den org. sat direkte til parrot boxen, så er der ingen problemer, men sætter jeg den samme mic efter en ledning som ellers skulle gå til stikket, så begynder der at komme en dårlig lyd på, sætter jeg den org. mic til der hvor jeg ellers har min svanehals i min hjelm siddende, så går det helt galt, det sprutter og hvæser.
Den mic som jeg vil have min Parrot til at køre med, det er den svanehalsmic fra INTERPHONE F4s.
Kan det være årsagen, eller er der flere????
Er der andre her der også har bøvlet med den slags problemer.

Hej

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 09-08-13 07:52

Jeg har selv fundet løsningen på mit problem, det var det der vist godt kan kaldes en fejl 40.
Årsagen til mit problem var at det var forbundet forkert.
Jeg havde koblet det sammen på den måde, at jeg jo har et stik med 4 poler, her deler jeg så højtalerne op i højre og venstre kanal, og kører så ( minus ) siden sammen, derved har jeg så brugt de 3 ben i stikket, det sidste ben alså ben nummer 4, den sætter jeg så lederen fra min mic til her, og så sætter jeg så skærmen som stel sammen med ( minus ) siden til højtalerne, det er nemlig her det går galt, derfor fik jeg den gang sprutten og væsen, Højtalerer kører jo ikke på jævnstrøm, de kører faktisk veksel, det vil sige at jeg på den måde som jeg havde koblet det dermed ville blande veksel og jævnstrøm, og så går det grueligt galt.
Jeg lærte hermed, at alt hvad der hedder udgang til højtalerer, er et kapitel for sig selv, og skal holdes langt vær fra alt andet som kører på jævnstrøm.

Hej

Annuller spørgsmålet
Fra : Sandvad261

Dato : 11-08-13 09:35

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål