/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ovn i baglås på Siemens komfur
Fra : Cani6664
Vist : 742 gange
20 point
Dato : 07-08-13 17:38

Ovnen er gået i "børnesikring" . Alt andet virker.
Det er et keramisk komfur med ovn, kender ikke modellen. Der er 4 knapper. En klokke, To med pile og en med en hånd, altså ingen knap med lås.
Har prøvet at slukke strømmen uden held.
Ved ikke hvordan det er sket. Synes ikke at der er rørt ved noget.
Mener at man skal trykke to knapper på en gang, men har prøvet mange kombinationen uden held.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-13 19:12

Husk at "slukke for strømmen" betyder slukke helt ude ved sikringerne.
De to knapper (gætter jeg på) skal nok holdes nede i slukket tilstand.

Siemens i Ballerup har eksperter på området, så ring eller kør hen til dem.

http://www.siemens-home.dk/kontakt-os.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-08-13 20:47
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-08-13 23:18

Hold på hånden i 5 sek.

Kommentar
Fra : guenter

Dato : 08-09-13 00:39

Da jeg for et par år siden fik nyt keramisk komfur, var jeg ude for det samme efter et generelt strømsvigt i huset. Da strømmen kom igen virkede alt undtagen ovnen. Jeg kontaktede forhandleren, men de sagde, at det var en sag for producenten, og det kunne blive dyrt i timeløn, hvis det bare var noget, jeg burde have læst mig til i den medfølgende instruktionsbog. Så jeg fatte straks bogen og fandt hurtigt ud af, at min ovn på VOSS komfuret kun virkede, hvis uret var sat igang. Det fik jeg så gjort og straks virkede det hele igen.