/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Se anden PCs mapper over netværket
Fra : Ammitz
Vist : 560 gange
200 point
Dato : 07-08-13 15:58

Jeg har en PC med XP + en PC med Win 7.
Jeg kan via netværket se alle delte mapper som ligger på min XP - fra min Win 7.
Men jeg kan ikke finde ud af at dele, så jeg kan gøre det omvendte.
Hvor finder jeg noget materiale med tydelige illustrationer og beskrivelser om, hvordan man indstiller til deling på Win 7 så jeg kan se Win 7 mapperne på min XP.
Ammitz

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-08-13 16:01

Højreklik på mappen i Win 7 PC, og vælg Del med ...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 07-08-13 16:15

Ja, - og hvad skal jeg så vælge?
Det er jo ikke ligesom på XP'en hvor jeg bare vælger del med netværket, - hvad skal jeg vælge, - det er derfor jeg gerne vil se en illustration med, hvad jeg skal gøre.

Ammitz

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-08-13 17:22
Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 08-08-13 09:28

Du skal først ind i Netværks- og delingscenter -> Advancerede delingsindstillinger, derinde skal du vælge Slå netværksregistering til og Slå fil- og printerdeling til

Derefter skal du så dele dine mapper, men det har du jo nok gjort når du leder efter dem på netværket. Virker det så?

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 26-08-13 10:41

Tak for svaret webnoob.
Har dog kæmpet med det siden, - men ved at afprøve alle muligheder, er det nu til sidst lykkedes for mig, at få det til at virke. Jeg véd nu bare ikke helt hvad det var jeg gjorde. Ha' ha'.
Ammitz