/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
spolehoved
Fra : peggy1
Vist : 1079 gange
50 point
Dato : 04-08-13 10:29

Jeg har fået en brugt symasine, en Eva Royal 2700 men der mangler spolehovedet heddet det vist, den understråden skal sidde i, jeg kan ikke finde nogen stede hvor jeg kan købe det, er er nogen der kan hjælpe og måske også en brugsvejledning til den?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-08-13 10:57

jeg kan ikke finde model 2700 nogle steder, men spørg dem her, om du kan anvende det spolehus som i model 2718:

http://www.symaskineland.dk/category/eva-royal-2718-symaskine-538/

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 04-08-13 11:42

Prøv at kontakte denne forretning: http://www.symaskine.dk/

Jeg har læst om flere, som har været glade for, at handle brugte symaskiner hos ham.

Så vidt jeg forstår, så reparerer han selv maskinerne, og dermed er der en god chance for, at han ligger inde med reservedele.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 04-08-13 12:23

Det hedder et spolehus.

Jeg kan ikke forestille mig at du ikke kan bruge et spolehus fra en af de andre modeller af samme mærke. Det er for dyrt at ændre en så elementær del af maskinen.

Principperne for brug af de mekaniske dele i symaskiner er stort set ens, så måske kan du bruge dele af denne manual:

http://rce.dk/data/files/manual_8632_0.pdf

Det er en Eva Royal 8632

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-08-13 12:46

Her er en Eva Royal 3800, d.v.s et lavere nummer end 8632, og dermed måske også ældre.

http://www.royal-consul.dk/da_p/produkter/symaskiner/eva_royal_3800/

Her sidder spolehuset anderledes, og måske på samme måde som på peggy1's.

Jeg tror stadig det klogeste er, at få en snak med en, der er vant til, at "rode" med gamle symaskiner.
Det kan enten være ham jeg linkede til tidligere, eller hvis du bor i nærheden af en symaskineforhandler, som selv sætte maskiner i stand.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-08-13 13:17

på linket fra Troldepige, er der en manual du kan loade- prøv at beskriv om den ligner din maskine.

Men min bedste overbevisning er også at du kan få det hos mit første link

Men forhør dig før du køber.

Godkendelse af svar
Fra : peggy1

Dato : 04-08-13 14:16

Tak for svaret Troldepige.
Jeg vil kontakte ham i morgen, for det er jo synd bare at smide den ud.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-08-13 15:45

Velbekomme.

Hvis du ikke har heldet med dig, så prøv at gå ind på de forskellige håndarbejdsfora, og spørg om en måske ligger inde med noget du kan bruge.

Jeg skriver lige dem jeg kender:

Rokken.dk
Kreahulen.dk
Kreativsiden.dk