/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
netværk i win 7
Fra : kj
Vist : 508 gange
300 point
Dato : 04-08-13 09:44

Har et netværk med både Win 7 & XP + 2 printservere og 1 printer.
I win 7 kan jeg ikke i stifinder se de andre PC'er men godt i XP jeg kan heller ikke i 7 se printserverne og printeren, men jeg kan godt skrive ud til både printserverne og printere. Hvordan sætter jeg netværket op så det kører rigtigt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-08-13 11:11

Du skal ind i Netværks- og delingscenter og videre ind i Avancerede delinsindstillinger, der skal du lave den rettelse som du kan se på mit billede.
http://peecee.dk/upload/view/417854

Du skal naturligvis lave rettelsen i den netværk du er på, så du skal vælge det netværk der er det Aktuelle netværk.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-08-13 13:12

Foreløbig tak !. Nu kan jeg fra alle PC'erne se netværket og mapperne, jeg kan bare ikke se indholdet i mapperne

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-08-13 15:00

Det er pga. af rettighederne på mapperne.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-08-13 11:04

Nu har jeg ledt efter et sted at ændre rettighederne til mapperne, men det er ikke lykkedes mig at finde ud af noget

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-08-13 11:08

De rettigheder skal du ændre på hver enkelt PC for de mapper, du vil dele.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 05-08-13 11:58

Du skal ændre rettigheder for hver mappe, højreklik på en mappe som skal deles og find Avanceret deling, der sætter du markeringer som du ønsker

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 28-08-13 09:49

Tak for svaret o.v.n..