/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
Hjælp til u-18 arbejde ansøgning
Fra : dtjerr1
Vist : 390 gange
40 point
Dato : 03-08-13 20:47

hej, jeg har skrevet en ansøgning som jeg godt kunne tænke mig noget respons på, hvad mangler, hvad er der for meget af og hvad bør omformuleres. alle den slags ting.
Og JA jeg har læst på nettet, og har brugt meget af det jeg kunne finde til at skrive ansøgningen.
Men jeg føler mig stadig ikke helt sikker, og derfor håber jeg på at i kan hjælpe mig med at lægge sidste hånd på ansøgningen.

Ansøgning vedrørende en eventuel ledig stilling som ungarbejder i jeres rema 1000.

Tillader mig hermed at sende en uopfordring ansøgning vedrørende en stilling som ungarbejder i rema1000.

Jeg er interesseret i specifikt jeres butik fordi jeg gennem en god ven der er ansat ved jer har fået et syn på butikken som værende en god butik at arbejde i, med et rigtig godt arbejdsmiljø.
Jeg passer til at arbejde i butikken fordi jeg altid er en imødekommende person, jeg ser mig selv som pligtopfyldende, og fordi jeg er god til at tilpasse mig arbejdsrutiner. Jeg er desuden en stabil person hvad angår både sygdom og arbejdsniveau. Alle sammen kvaliteter som er væsentlige for butiksarbejde.

Jeg er 15 år (fylder 16 d. 17/8) Jeg bor primært i Harlev, men også delvist inde i Åbyhøj, og begge bosteder ligger fint i forhold til transport til og fra arbejde. Jeg starter på teknisk gymnasium efter sommerferien, og jeg vil som udgangspunkt have mulighed for at arbejde alle hverdage fra 16:00 til lukketid. I weekender vil jeg have mulighed for at arbejde mange timer, og i ferier vil jeg ofte også have mulighed for mange arbejdstimer.

Ser frem til tilbagemelding og eventuelt en personlig samtale.

Med venlig hilsen

[kontaktoplysninger]

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-08-13 07:14

Det ser godt ud til en uopfordret ansøgning.
Hvis du har mulighed for det, så indhent en straffeattest hos politiet og vedlæg.
Du skal selv møde op og have noget billedlegitimation med.
Næsten alle firmaer i dag vil have en ren straffeattest ved folk de ansætter.
Dette gælder også ungarbejder.

vic200

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 04-08-13 08:45

en lille skønhedsfejl ,det hedder ikke : arbejde ved jer------- men arbejde hos jer.
Held med det

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-08-13 11:49

Mød op i forretningen, og aflever din ansøgning personligt, helst til butiksbestyreren.

Min erfaring er, at sådan en ansøgning ikke behøver, at være særlig lang.

Min datter er lige blevet færdig med 10. klasse, og har i et par år haft et fritidsjob i en daginstitution, men dette kan ikke fungere når hun, efter sommerferien, skal starte på HF i en anden by.
Hun skrev en ganske kort og enkel ansøgning, skrev lidt om sig selv (og satte ikke sit lys under en skæppe), skrev hvor hun arbejder nu og vedlagde en anbefaling.

Hun printede den ud i mange eks., ændrede bare på modtager-navnet, og så gik hun ellers rundt og afleverede sin ansøgning.

Et sted blev hun lovet, at lederen ringer til hende, når denne kommer fra ferie midt i august, for de manglede ungarbejdere.
Men i mellemtiden har hun fået et andet job, så nu er hun spændt på, om hun pludselig står med 2 jobs.

Kommentar
Fra : dtjerr1

Dato : 04-08-13 13:21

tak for respons, planen har hele tiden været at printe ansøgningen ud og møde op personligt. Det glemte jeg lige at få med i indlægget.

Skønhedsfejlen er rettet, og jeg skal se hvad jeg kan gøre med straffeattesten. selvom jeg synes det lyder lidt underligt at skulle fremvise straffeattest som 15 årig?

Ansøgningen er da heller ikke så lang er den? synes den kommer til at ligne noget man har skrevet på to minutter hvis man gør den kortere..

yderligere respons modtages selvfølgelig stadig :)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-08-13 15:49

Citat
Ansøgningen er da heller ikke så lang er den? synes den kommer til at ligne noget man har skrevet på to minutter hvis man gør den kortere..

Det vigtigste er, at den indeholder det den skal.

Nogle virksomheder modtager rigtig mange uopfordrede ansøgninger, ikke kun fra ungarbejdere, og jeg kan have en mistanke om, at de, mange steder, slet ikke gider, at læse dem, medmindre de lige står og mangler en, og ansøgeren har gjort et godt indtryk.