/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gmail HVORDAN indstiller jeg G mail til
Fra : Ji9
Vist : 1099 gange
500 point
Dato : 03-08-13 14:34

Gmail:HVORDAN indstiller jeg G mail, til at adskille mine sendte mails -
og modtager svaret fra samme kontaktperson?
Den opfører som som en Chat - jeg vil ha dem adskilt men ved ikke hvordan?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-08-13 14:39

Lytter, men tror ikke du kan.

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 03-08-13 14:46

Det kan jo ikke være rigtigt at hvis jeg skal videresende beskeden i nr 15 Gmail at jeg så skal videresende sende alle 15 - Der må da være en grænse eller en indstilling der kan adskille mine sendte mails og mine svar?

Jeg ved bare ikke hvad dette kaldes på INDSTILLINGER?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-08-13 17:13

er de dette du søger

1.Log ind på Gmail!
2.Åbn en e-mail fra en person, som du ønsker mails filtreret fra
3.Klik på den lille pil oppe ved Besvar-knappen (til højre for mailens dato)
4.Vælg Filtrer meddelelser som denne
5.Tjek at e-mailadressen for personen er den rigtige
6.Klik på Opret et filter med denne søgning (nederst til højre)
7.Sæt et flueben ud for Spring indbakken over
8.Sæt et flueben ud for Anvend etiketten
9.Klik på Vælg etiket
10.Vælg Ny etiket
11.Giv etiketten et navn, fx navnet på personen
12.Klik Opret
13.Sæt et flueben ud for Anvend også filter på (tal), der matcher samtaler
14.Klik på Opret filter

sakset herfra
http://www.nettips.dk/arkiverede-artikler/1857-opret-regel-i-gmail

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 03-08-13 17:50

Forsøger lige og ser om det er dét der vil virke?

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 03-08-13 18:25

Til DK.
Det var dog interessant ...
Havde jeg ikke selv fundet ud af

Det var meget tæt i nærheden af det jeg mente.

Jeg ville ha mine mails SKILDT AD - og ikke opføre sig ligesom i en chat.

Nogen mails har jeg brug for at videresende - UDEN ANDEN INDBLANDING - f.eks. fra egen mail adresse.

men måske kan jeg det nu?

NEJ, det kan Gmail ikke - når jeg vil videresende en af de 15 mailudvekslinger -
sender den alle 15 - lige meget HVILKEN af de 15 mails jeg ønsker at videresende?

Det er da uhensigtsmæssigt

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 03-08-13 18:57

Jeg vil gerne ha mine mail ADSKILT.

Hvis DU sender mig en mail

og JEG BESVARER din mail

er det jo 2 forskellige mail med 2 forskellige mail adresser.

Outlook Express kunne da levere 1 mail ad gangen selv om jeg videresendte ...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-08-13 20:07

hmmm. er ikke helt sikker på jeg har fanget hvad du vil...

jeg har selv bl.a em gmail konto + andre mail konti

måden jeg gør det på er at bruge thunderbird email
dels kan jeg samle mails i tråde (til/fra samme person/konto)
plus jeg kan vælge hvilken mail konto jeg vil besvare fra.
om jeg vil svare alle eller kun afsender.

når jeg logger på gmail er alt uforandret
men når jeg åbner TB samles det i tråde og mapper jeg har oprettet mv.

http://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-08-13 12:20

Du kan kun vælge at svare én enkelt eller svare til alle.

Hvis du skal videresende- vælger den hele tråden.

Jeg er også irriteret over- det som du beskriver, at hele tråden optræder i indbakke og i sendt.

Men jeg har endnu ikke fundet anden løsning end at jeg kopierer den mailbesked som skal videresendes.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 04-08-13 17:16

Jeg fandt et menupunkt der hedder "Vis grundlæggende HTML" hvor de enkelte mails blev adskilt og ikke vises i tråde.
Jeg bruger en Android tablet og menupunket fandt jeg helt nederst i venstre spalte, men Gmail ser jo forskelig ud alt efter hvilket styresystem og browser man bruger!
/Janus

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-08-13 17:33

Nu tror jeg alligevel jeg har fundet løsningen.

Nu må vi se.

Under indstillinger- generelt er der et punkt "samtalevisning"

den skal slås fra ifølge support

men henvisningen til support, fik jeg så lige lukket ned for.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 500 point
Dato : 04-08-13 17:35

Citat
Alle Gmail-grupper besvarer med den oprindelige besked, og en enkelt samtale eller tråd oprettes. I andre e-mail-systemer vises svar som separate beskeder i din indbakke, og du skal derfor gennemgå alle dine e-mail for at følge samtalen. I Gmail vises svar på e-mail (og besvarelser til disse svar) ét enkelt sted og i rækkefølge for at gøre det lettere at forstå konteksten for en besked eller følge samtalen.

Når du åbner en meddelelse i en samtale, placeres alle relaterede meddelelser oven på hinanden. Vi kalder det Samtalevisning. I Samtalevisning placeres en ny besked oven på den sidst ankomne, så den nyeste besked altid er den, du ser først.

Du kan se alle beskeder i en samtale ved at klikke på knappen "Udvid alle".

En samtale bliver til en ny tråd, hvis emnelinjen for samtalen ændres, eller hvis samtalen indeholder over 100 beskeder.

Hvis du ønsker det, kan du ændre denne indstilling, så svar ikke samles i tråde med samtaler, men vises som individuelle beskeder i din indbakke. Hvis du vil gøre det, skal du gå til fanen Generelt i dine Gmail-indstillinger og vælge alternativknappen ved siden af "Samtalevisning er slået fra".

søg på hjælp i g-mail og skriv samtalevisning

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-08-13 15:15

Virker det ???

Godkendelse af svar
Fra : Ji9

Dato : 05-08-13 15:25

Tak for svaret smuller54.

DET var dét jeg eftersøgte

Også tak til jer andre der sendte indslag her til

/Ji9

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 05-08-13 15:33

Jaaaaaa det virker Jubiiiiiii *haha* det har jeg vist været et år om at finde ud af

Tak for det smuller54.

/Ji9

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-08-13 16:24

selv tak

Så lærte jeg også noget, måske man bare skal bruge den der "hjælp" knap noget mere :)