/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Pudsning af mursten
Fra : århushansen
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 03-08-13 11:22

Jeg skal have fyldt noget mere jord på et stykke af min have, hvilket bevirker at der kommer jord op mod huset mursten på ca 2 m2. Jeg skal selvfølgelig have pudset op med hvordan?

Der skal vel mere til end bare puds? En eller anden form for spærre? Er der nogen der har en arbejdsinstruktion inkl materialeliste over det jeg skal bruge?

Ideer modtages - på forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-08-13 11:38

så ville jeg helt klrt anbefale at du får lavet en spærre på væggen

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 03-08-13 16:01

Mange ældre huse har malet den pudsede sokkel med tjæremaling.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 03-08-13 16:02

og den males bare på soklen.

Kommentar
Fra : århushansen

Dato : 03-08-13 19:13

Men skal det 'bare' pudses med eksempelvis Weber 280? Eller skal der noget mere til?

Kommentar
Fra : århushansen

Dato : 03-08-13 19:32

Husk at det bliver puds som skal være under terræn.

Jeg kan umiddelbart se at Skalcem Vandtæt Sokkelpuds kan klare det. Men hvad med Weber 280? Er begge produkter velegenede til puds af mursten som skal være under terræn?

Accepteret svar
Fra : ulrik007

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-13 22:14

Hej århushansen

du skal pudse det i 0-4 grus og cement, blandingsforholdet er 1 del cement og 3 dele grus.

det er den måde man pudser sokkel på alle huse, også under terræn.

Hilsen mureren

Godkendelse af svar
Fra : århushansen

Dato : 20-08-13 09:27

Tak for svaret ulrik007.