/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hz
Fra : Miksi76
Vist : 507 gange
200 point
Dato : 03-08-13 10:34

Tænker på at købe et Philips 55pfl4508t led tv. men så står der at det har 200Hz pmr.
Hvad er forskellen på.
Hz og Hz pmr ? Jeg skal bruge det til 3d

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-08-13 11:11

Når man slår speifikationerne op står der

Citat
Scanningsfrekvens (Hz) 50
Backlight scanning (Hz) 50
Image enhancement technology 200 Hz Perfect Motion Rate

På klart dansk står der at den som andre fjernsyn viser 50 halvbilleder pr sekund.
Det er 25 hele billeder pr sekund.

pmr er et fantasital, som de tror fremmer salget.

Traditionelle biograffilm viser 24 billeder pr sekund, Det er så hurtigt at det menneskelige øje opfatter det som et uafbrudt billede. Ved dit lcd fjersyn kommer tilmed det langsomme billedskift til at glatte det mere ud
.
Bedøm fjernsynet hjemme med almindelige udsendelser og ikke butikkens specielle demoer. Glem så alt om frekvens.
''''''

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-08-13 13:04

Citat
Traditionelle biograffilm viser 24 billeder pr sekund, Det er så hurtigt at det menneskelige øje opfatter det som et uafbrudt billede. Ved dit lcd fjersyn kommer tilmed det langsomme billedskift til at glatte det mere ud

Jeg vil dog tilføje at masser af mennesker kunne se en forbedring da de gamle tykskærme skiftede til 100 mhz for 20 år siden, billedet blev simpelthen mere roligt.
Den første generation af flade kunne dog slet ikke følge med i selv 50 mhz raten, vi kan jo huske at da man så dem i butikken med små pixeleringer selv på afstand sagde man til sig selv at sådan en elendig skærm skulle man da aldrig have.

På mit Philips kan jeg sætte raten op fra 100 til 120 mhz.....det kommer sgu kun til at se lidt mere glansbilledagtigt ud.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-08-13 14:02

Du tager ret meget fejl luffe A.
Du skriver om mhz Det er der ikke noget som heder . Skrivemåden for de fysiske måleenheder er nøje fastlagt, for at man ikke skal tage fejl For frekvens er den Hz hvis man skriver mHz betyder det milliHertz .

Fjernsynet har altid sendt 25 billeder pr. sekund i Europa. Så hvis du har haft et fjernsyn, som viste flere en det , har det vist noget, som ikke var med i udsendelsen. Evt det samme billede opdateret flere gange.
Der var 625 linier som dog ikke alle bled vist på skærmen , De blev sendt først med de lige linienr og derefter med de ulige. Så man på den måde fik 50 halvbilleder i sekundet.

I USA anvendes 30 billeder pr sekund.Når du kan stille dit fjernsyn til 120 Hz er det beregnet for USA, eller en USA dvd, . Hvis du bruger denne indstilling i Europa , må elektronikken tvære lidt i billedet. Det bliver et uskarpt glansbillede.

Hvis du i da

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-08-13 17:14

Citat
Du skriver om mhz Det er der ikke noget som heder

Den æder jeg omgående

Men hvad er "heder" i den forbindelse ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-08-13 23:16

Vi laver alle tastefejl . Gennemlæsning og fejlretning på kandu er vanskelligt, når det er et længere indlæg,fordi editoren så opfører sig mærkeligt.

Men det er noget andet når man konsekvent og gentagen skriver en enhet forkert.
hvis der mentes mHz var det en faktor 1000 forkert . Hvis det skulle betyde MHz ville det være 1000000 gange forkert.