/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nemid på iPhone
Fra : Bragesvej
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 02-08-13 09:49

Kan jeg få nemid på min iPhone ?
Hvis ja hvor?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-08-13 10:09

Nej, det kan du ikke...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-08-13 10:21

Nu kan du overføre penge med mobilen uden NemID

Arbejdernes Landsbank introducerer en ny løsning, som gør det let og enkelt at overføre penge via din smartphone. Med den nye tjeneste, Swipp, kan du overføre op til 1.500 kroner direkte fra din smartphone uden brug af NemID eller modtagerens kontonummer.

Læs mere.

https://www.al-bank.dk/default.asp?id=2607

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-08-13 10:47

Det har du kunnet gøre længe med en tilsvarende app fra Danske Bank.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 02-08-13 11:04

Nem-ID bruger Java som er yt på smartphones grundet kæmpeslagsmål om licensrettigheder og hvad der skal betales for dem, for ikke at tale om programændringer...........Oracle sidder meeeeeeget tungt på den fætter.

Men masser af steder der bruger Nem-ID har lavet apps der bruger password, dog skal man de fleste steder hente password på en computer til brug i smartphonen af sikkerhedsmæssige grunde, det gælder f.eks Danske Bank og E-Boks som jeg selv bruger.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 02-08-13 11:11

Hmmmm til nordea netbank bruger vi da menid og det køre da fint.......

Bassebo...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-08-13 11:15

Ikke på din iPhone, iPad Smartphone, men på din PC.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-13 12:12

Citat
Hmmmm til nordea netbank bruger vi da menid og det køre da fint.......

Ja, på PC med Mac, Windows eller Linux, men ikke på smartphones eller tablets.

http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=59265

Så må Oracle jo bare lade sig sig smide af og miste $$ når de ikke selv får fingrene ud og laver en ny applet til brug for platformene, de er i forvejen upopulære da der kommer alt for mange opdateringer, altså for at dække nye sikkerhedshuller.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-08-13 13:36

Tak for svaret LuffeA.