/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Trådløs
Fra : js2706
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 01-08-13 23:10

Jeg har overvejet at købe TDC's Homebox Duo, men umiddelbart ser det iflg. installationsvejledningen ud til, at den kun kan køres på Windows forskellige udgaver - og altså ikke på Linux Mint. Linux er i hvert fald ikke nævnt. Forholder det sig sådan?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-13 00:52

Prøv at læse om din mus eller tastatur, der står sikkert kompatibel med Windows 7 eller måske også ældre versioner, se eksemplet her nederst står der Kompatibel med Windows 7, mus og tastatur virker selvfølgelig også med Linux, nå ja det er sikkert ikke lige din mus eller tastatur kun et eksempel
http://www.proshop.dk/Tastatur/Logitech-Wireless-Combo-MK260-Nordic-2249383.html
99,9% sikkerhed for at Home Duo boksen virker med Linux og Mac, TDC gider bare ikke skrive det

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-08-13 06:30

Absolut virker Linux med det - og om ikke er drevet tilgængeligt således du selv kan mounte det fast på din Linux.,
Selve TDC windowsinstallation er bare et batscript der kører og mounter Z drevet på din windows.
I linux sætter du den til i fstab og mounter den via Samba med det brugernavn og password du har fået til din boks.

Jeg siger med 100% sikkerhed det kan! MEN hvorfor er det lige du vil vælge denne mulighed med en DUO løsning. (PS du betaler leje af NAS mm )

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 02-08-13 09:30

Ja, men jeg er osse meget i tvivl, om jeg vil have det, for der er nogle "bivirkninger" - bl.a. kan man kun have et telefonstik. Jeg har brug for flere, da jeg har tilsluttet nødvendige ekstra ringeapparater og nummervisere - noget jeg er meget afhængig af. Og så har jeg læst et sted, at den router, som er indbygget i box'en ikke er særlig kraftig og virker dårligt i f.eks. 2-planshuse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-13 11:57

Altså Peque har slået fast at boksen man bruges sammen med din Linux, men hvad er det du ønsker?
Telefoni eller router til netværket eller?

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 02-08-13 13:00

Jeg har 2 computere - en i stueetagen, som er Windows 7 og som er på nettet, og en på 1. sal, som er Linux Mint, og som ikke er på nettet (endnu). Det er denne sidste, som jeg gerne vil have med og gerne ved hjælp af et trådløst netværk, f.eks. Homebox Duo, som har indbygget router i box'en. Alternativet ville være at trække et meget langt kabel. Jeg vil ikke lige bestille noget uden at være nogenlunde sikker på, at det kan komme til at virke. For man binder sig til 6 måneder, og det er da forbandet, hvis det viser sig at være ubrugeligt. ------ Dette drejer sig kun om computere - ikke telefon! Men måske skal man hellere købe en anden router og så glemme alt om Homebox Duo? Jeg har læst forskellige indlæg fra folk, som ikke er særlig tilfredse med TDC's router, som mange synes er for svag i et 2-planshus!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-08-13 16:16

Vi kan desværre ikke garantere noget - eftersom hvert eneste hus er forskelligt - samt med hvor mange andre netværk der spiller ind på din bopælsadresse.
ud fra de skrevne ting har jeg aldrig haft problemer de snart 200 stedeer jeg har rodet med denne - MEN uanset hvad dine nummervisere og extra apperater - det må du forhøre dig om hos den udbyder du vælger. De fleste har en løsning som de tager sig betalt for - men generelt sidder deres router i første tlf stik og derfra/i sætter du din tlf - hvis du vælger duo !

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 02-08-13 17:32

Jøps - homeboxen/routeren sidder i første stik - og de efterfølgende stik virker ikke længere! Sorry - men tak for svarene!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-08-13 22:19

Citat
Jøps - homeboxen/routeren sidder i første stik - og de efterfølgende stik virker ikke længere! Sorry - men tak for svarene!

Det er nemt at få de andre stik i huset til at virke.
Første stik i huset har et kabel der løber videre til de andre, det kabel fjerner du fra første stik og sætter en ny dåse med det kabel i ved siden af første stik.
Billede af dåsen http://www.av-cables.dk/telefonstik-vaegdaase/fuga-telefonstik-vaegdaase-hvid.html
Din homebox forbindes til første stik for at få forbindelse. og telefon udtaget fra homebox forbindes til dit nye interne telefon stik

Har lavet det en del gange efterhånden, har også været ude hos et par stykker der havde fået tdc til at lave det, det var lavet på samme måde

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 02-08-13 22:33

Tak, jeg har tænkt lidt på det samme. Det er det med at tænke kreativt. Mit problem er, at jeg er meget hørehæmmet og derfor stærkt afhængig af nummervisere og ringeapparater. Der skal så trækkes lidt ekstra kabel, men det købes billigt hos Harald Nyborg!