/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Synsfri faktor 50.
Fra : vedikkealt
Vist : 461 gange
300 point
Dato : 31-07-13 23:34

Hej allesammen.

Jeg har på grund af en - ret så harmløs hudlidelse - i ansigtet, anskaffet mig en faktor 50 solcreme som jeg smøre mig med. før jeg tager på arbejde, for at forhindre solens stråler i at angribe min ansigtshud yderligere.
Jeg har købt en lille tube på apotetek, af mærket Avéne - 50 ml - til næsten 150 kr., den har bare det "problem" at den ved påsmøring efterlader " et hvidt skær " i ansigtet på mig, og især mine øre.
Findes der en faktor 50 sol beskyttelses creme, som ikke efterlader dette " hvide skær " ?
Problemet for mig er, at jeg har tæt kunde kontakt, og kunderne har - tilsyneladende svært ved at abstrahere fra det.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 01-08-13 03:00

Hvis man skal meget højt op i beskyttelsesfaktor , er det solblokkere, som delvis er baseret på pigment tilsætning. Derfor dn hvide effekt.

Men du kan bruge en almindelig faktor 30 og så smøre så meget på at det virkelig giver 30 . Det er meget mere end folk tror,
I de små gængse tuper er der kun til 1 gang på kroppen, hvis man skal helt op i den faktior, som står på tupen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-08-13 03:14

Der er Riemanns sp 20 50 +

Se her
http://www.p20.com/p20-products

Selv om det fremstilles i Danmark er det meget få handlende som fører dette kvalitetsprodukt. Det er også relativt dyrt,

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-08-13 09:36

Og så glemte jeg - desværre lige at skrive, at det også skal være lugtfri / uden parfume.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-08-13 12:49
Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 06-10-13 23:00

Tak for svaret transor.

Lugtfri faktor 30 fra Matas virker ganske godt, og kan påsmøres i et godt lag, uden at efterlade andet end - en lidt blankere overflade.

Og så har det mindsket min rødme i ansigtet

Bedste hilsner fra vedikkealt