/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
MP3 afspiller
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 815 gange
100 point
Dato : 31-07-13 23:16

Nogen der ved hvor man kan finde ud af hvilke MP3 afspillere der kan bruges til de lydbøger man kan downloade fra Biblioteket

Vh

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-08-13 00:01

Det kan de vel alle sammen...

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-08-13 00:33

Langt fra alle, de skal kunne håndtere særlige certifikater

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-13 01:58

Bibliotekerne har en profil på Facebook, den kan jeg ikke komme ind på fordi jeg ikke er bruger Facebook, men der skulle være en oversigt over hvilke MP3 afspillere som er afprøvet og godkendt, der kan være flere som kan bruges, det er kun dem som er afprøvet der er på listen
https://www.facebook.com/bibzoom?v=app_4949752878
du kan også søge på MP3 afspillere som kan håndtere drm10, det giver ikke mange resultater, det er langt fra alle som reklamerer med at de kan afspille drm 10 kodede filer
http://www.hifipriser.dk/lyd/mp3-afspiller.aspx?qft=drm+10&qt=Fql
du kan selvfølgelig også finde et program som kan fjerne beskyttelsen på lydfilerne, men det er ulovlig, du har jo kun lånt lydfilen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-08-13 02:47

Tja det er vel ikke ulovligt at fjerne en hindring for at kunne afspille lovligt lånte lydfiler på ens eget udstyr.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-08-13 19:02

Problemet er at de er holdt op med at opdatere den liste.

Hvilket i praksis betyder at bibliotekerne låner noget materiale ud hvor de ikke kan anvise hvordan det kan benyttes.

Hvem skal man spørge til råds for at lære at fjerne beskyttelsen ?

Men ellers tak for et langt og godt svar til o.v.n. det gjorde mig klogere men bragte mig ikke så meget længere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-13 23:35

Citat
Hvem skal man spørge til råds for at lære at fjerne beskyttelsen
du kunne vente og se om profilen EA_HS kommer med hjælp til at fjerne drm, profilen går ind for piratkopiering og er ligeglad med at man ikke må hjælpe til ulovligheder i det her forum, det er som før skrevet ulovligt at fjerne drm på lånte lydfiler, det er jo netop lånte filer som ikke kan afspilles efter en tid typisk 2-4 uger, når du fjerne drm sættes kalenderen i stå og du har i princippet stjålet lydfilen, hvis du havde købt lydfilerne så var sagen anderledes, der må man godt fjerne drm hvis filen ikke kan afspilles

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-13 09:43

Citat
Langt fra alle, de skal kunne håndtere særlige certifikater

MediaPlayer kan eller har kunne det, du kan også kontakte biblioteket her.

http://bibliotek.dk/bibvagt.php

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-13 09:45

Citat
MP3 afspillere

Ja, det har så ikke meget med Windows at gøre.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-08-13 10:01

mig-selv

Jeg ville ikke spørge hvis Biblioteket eller bibvagt kunne besvare spørgsmålet..

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-08-13 10:06

o.v.n.

Jeg er egentligt meget på linie med dig vedrørende ulovligheder og respekt overfor ejendomsret men i dette tilfælde er der jo tale om at jeg via min skat betaler for at Bibliotekerne låner noget materiale ud som det så viser sig at de ikke kan forklare hvordan man får adgang til.

Jeg har jo ikke tænkt mig at massekopiere noget nej jeg har bare tænkt mig at bryde kopisikringen således at jeg kan komme til at bruge materialet.

Forøvrigt er det så langt ude at da jeg nævnte denne mulighed på det lokale bibliotek ja så sagde de at det synes de lød som en god ide !

Så jo jeg er på udkig efter hvor jeg kan bryde DRM når jeg nu ikke kan få vejledning om hvilke mp3 afspillere der kan bruges.

vh

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 02-08-13 12:03

Citat
Så jo jeg er på udkig efter hvor jeg kan bryde DRM

http://soundtaxi.dk/
Du finder ikke er gratis program der kan noget af betydning, selv bruger jeg soundtaxi til de enkelte musik numre jeg henter fra biblioteket, og det er max 2 cd´r om året (stor pirat)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-08-13 13:45

Ser rigtig fornuftigt ud

Men vil da gerne høre om der er nogen der har et gratis bud

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-13 16:04

Du kan lede i timevis på nettet, og måske finde en løsning, som egentlig bare går ud på at optage lyden fra dit bundkort, og hvem gider at spilde flere timer på det.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-08-13 23:51

Jeg har fået indtil flere gode og brugbare svar fra både o.v.n. og mig-selv

Jeg ved ikke om de herrer går op i point eller om det er ligegyldigt.

Jeg har kun et par hundrede at gøre godt med så det er under alle omstændigheder ikk det helt vilde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-13 02:43

Jeg har ikke noget at bruge point til, og du forsøger jo også noget andet end at bruge en af de afspillere jeg foreslog
Du kommer sikkert ikke udenom at få pengepungen frem og købe et program til at fjerne drm, de gratis muligheder handler om at optage lyden mens den afspilles og så gemme optagelsen
Programmet her er en gang imellem på GiveAwayOftheDay
http://drm-removal.com/
jeg hentede den engang som forsøgt og den kan virkelig fjerne drm også på filer fra TDC play, både program og filer er slettede igen

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-08-13 12:43

Nej o.v.n. men du havde tydeligvis tænkt dig om og gav mig et yderst kvalificeret svar og tak for det.

Men så lukker jeg

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-08-13 12:44

Tak for svaret mig-selv.