/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hvad er fejl 43?
Fra : Sønder
Vist : 1367 gange
200 point
Dato : 31-07-13 10:43

Har lige sat min eksterne harddisc mrk. Seagate 1TB til min pc, men kan ikke få den til at køre.
Når jeg går i >egenskaber>generelt får jeg denne meddelelse: Windows har stoppet enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43)Jeg har prøvet opdater driver både på PC og internet og får meddelelserne.
Ingen driverfiler kræves eller er blevet indlæst til denne enhedog:
den bedste driversoftware er allerede installeret

Hvordan får jeg dyret til at reagere, så jeg kan finde den? Der er allerede installeret en masse billeder og dokumenter på den, så den har virket.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-07-13 11:03

Jeg vil tro at fejlen er at du har afbrudt usb forbindelsen uden at afmelde enheden i computeren. så kan man komme til at afbryde inden al info er skreven i harddisken.
Det kan gøre at windows ikke kan tilgå den mere.

Hvis der ikke er noget på disken, som absolut skal gemmes er det nemmeste via kontrolpanel og computerstyring at danne ny partion og dereftet formattere den.
Hvis der skal reddes indhold, kan det måske ske via et filgendannelsesprogram eller via et andet styresystem på en boot cd.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 210 point
Dato : 31-07-13 11:36

Det er noget konflikt med USB, måske driver. Er der andre USBtilslutninger? Evnt. tag dem ud og genstart. Derefter sæt den nye tilslutning til, evnt. genstart kun med den ye.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-13 11:38
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-13 11:40

Luk comp ned
sluk for strøm til ekstern HD
Træk usb stik ud
Genstart computer
Sæt noget andet usb lagermedie (memorystick) til
Luk af for lagermedie nede ved uret (grøn pil) og træk dn ud.
Genstart computer
Genstart computer en gang til
Sæt usb stikket ind fra kstern harddisk
Sæt strøm til ekstern harddisk

1. Kan du nu høre at den snurrer
2. Viser det noget nede ved uret
3. Har du selv monteret ledninger inde i den eksterne harddisk,
så kig lige om de sidder rigtigt

Og så kig her:
start > højreklik på computer > vælg administrer > vælg diskhåndtering
4. Kan du se din harddisk ( sandsynligvis står den som Disk 1)
5. hvad står ud for din harddisk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-13 11:43

Endelig kan der være en chance for at kunne se den harddisk med en Linux Mint/ubuntu CD

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 31-07-13 17:15

Tak for svaret Thyregod8. Det virkede at sætte den til en anden USB indgang direkte på Laptoppen - ikke via hub. Også tak til migselv for gode, relevante links.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 31-07-13 18:49

Ja jeg har selv haft det samme problem, der lignede det.