/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Windows Live mail.
Fra : Nul7
Vist : 511 gange
50 point
Dato : 30-07-13 16:44

Hej jeg håber ikke at I har det alt for varmt.

Jeg har win.7 og windows live mail, (trådløst) det fungere normalt fint.
Det sker, at når jeg har haft slukket min router og tænder min Pc. før end den (routeren) er fuld
fungtion dygtig, at min mail melder at den er ofline den spørger om jeg vil online og jeg vælger ja, men den vil alligevel ikke modtage post.

Jeg kan godt komme på nettet der er jeg online.
Det samme sker når jeg er på ferie hvor der er internet.
Er det mon en indstilling på Live mail?
Jeg klare den normalt ved at gendanne pc-en til et tidligere punkt.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-07-13 17:03

Kunne du nøjes med at tykke F5-tasten måske?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-13 18:11

Der er en mulighed under Filer, hvor du kan vælge at være Offline, måske du er kommet til at klikke på den?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-13 18:29

Det passer så ikke det jeg skrev før, det er i Internet Explorer at du kan klikke på Arbejd offline, Windows Live Mail og Internet Explorer deler forbindelser så det kan godt være Explorer som driller og du lige klikke på Arbejd offline 2 gange, første gang for at afbryde forbindelse og anden gang for at gå online igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-13 21:28

Citat
Det sker, at når jeg har haft slukket min router og tænder min Pc. før end den (routeren) er fuld
fungtion dygtig

Routeren skal op og køre først, så computer kan bede om og få tildelt en lokal IP adresse.

Har du i routeren tildelt en fast lokal IP til din computer kan man som regel starte computer først.
Men det er ikke sikkert, da computeren jo nok også prøver at komme på internettet for at kigge på evt. opdateringer.

Endelig kan det drille, hvis din forbindelse til internettet kører med dynamisk IP hos din udbyder.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 30-07-13 21:36

Eyvind! Det er rigtigt det at at routeren skal først op at køre.

Når vi er på ferie står internet routeren altid tændt, hvad gør jeg her?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-13 21:47

Hvis du rejser væk, så sluk bare din router, og start den 2-3 min før du vil i forbindelse med den.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 25 point
Dato : 30-07-13 21:55

Nåe ja - når du er på ferie vil di computer sikkert forsøge at finde din router som jo ikke er tilstede.
Samme problem har jeg også.

Jeg gør dette:
Nede ved uret højreklikker du på det trådløse ikon og vælger åbn netværks og delingscenter.
> administrer trådløse forbindelser > slet din(e) faste forbindelser.
Klik igen på på netværksikonet og du kan se den router du vil i forbindelse med.
Opret forbindelse og sæt hak i husk denne forbindelse.
Det samme skal du så gøre når du kommer hjem igen.

Jeg kører win8 lige nu så det er efter hukommelsen.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 04-08-13 15:47

Tak for svaret Eyvind.