/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
55% til Skat af SU
Fra : KilroyK
Vist : 1062 gange
30 point
Dato : 29-07-13 19:00

Hej
Jeg skal begynde på en EUD d. 5/8 og har søgt om SU og sat den til at de skal trække 55% i Skat.

Jeg har to vikarjobs og tjener okay, så jeg tænkte jeg ville sætte 55% af til Skat, og så vil jeg få udbetalt det der er for meget til marts 2014, er det rigtigt? Synes I det er fornuftigt?

Jeg er i øjeblikket ved at spare op til bl. a. MC kørekort og bil.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-07-13 19:38

Hvad i alverden bygger du det på ? Hvorfor 55 % ?

De skal vel kun trække det der er din normale trækprocent- og som B-skat- hvis du udnytter fradrag på arbejde.

Ikke forstået

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-07-13 20:35

Skat har fået systemer der opdager tal og reguleringer ud over det normale, så forvent at de spørger når Du piller.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 29-07-13 23:29

Jeg vil mene du skal kun skrive f.eks. 36 - 37 % det plejer at passe med den slags indkomst, afhængig af hvilken kommune du bor i. Husk på du skal ikke betale arbejdsmarkedsbidrag m.m.som vist er 9 %.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-07-13 23:57

AM bidrag er 8%

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 30 point
Dato : 30-07-13 16:37

Om du vil spare op via for meget betalt SKAT eller banken er en smagssag.

Hvis du ved du ikke har rygrad nok til at lade opsparingen til kørekort stå i banken er det en god idé, der er mange som spare op på den måde, med lidt ekstra i frivillig trækprocent, tror bare ikke den går med SU, da de netop bruger dit e-skattekort og kun det

Der hvor du nok selv skal sætte den op er på et af dine job eller dem begge.

SKAT kan ikke "se" hvad der bruges i trækprocent, da det jo ikke indberettes, det de begynder at rykke på er salg af hus/lejlighed køb af samme, flytter du? hvad så med befording osv.

Jeg betaler selv 4 procent, men det er mere fordi jeg ikke kan holde tanken ud om at skulle betale tilbage i skat

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-07-13 19:39

du skal vel også tænke på, at du ikke må tjene ubegrænset når du er på su. det kan blive ret dyrt i den sidste ende.
mht skatteprocenten, er det lettere at ringe direkte til skat og få det at vide.

Godkendelse af svar
Fra : KilroyK

Dato : 31-07-13 22:10

Tak for svaret