/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Brusenische/ dampspære/vådrums sikrin ??
Fra : jensogmumi
Vist : 476 gange
158 point
Dato : 27-07-13 09:53

Hej .
Jeg skal lave badeværelse, og er klar over at der skal være vådrums sikring i de vandbelastede områder. men vådrums sikringen fungere jo som en dampspære så va hulan gør jeg så med den dampspære plast som ligger 45 mm inde i væggen,hvis man fjerner dampspære der hvor vådrums sikringen er hvordan får man så disse to spære til at mødes efter hvor vådrums sikringen slutter ?? Jeg spørg om dette fordi der må jo ikke være 2 damp spære så vil der opstå kondens mellem dem i isoleringen eller måske er jeg forkert på den.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 158 point
Dato : 27-07-13 11:57

du er nødt til at lade dampspærren sidde hvor den gør. en dampspærre skal være en helhed, og den kan man ikke bare bryde efter behag.
din vådrumssikring skal forhindre vand i at trække ned i konstruktionen, hvorimod dampspærren skal fange den vanddamp som helt naturligt søger opad og ud i konstruktionen.
hvis du sørger for, at ventilere rummet godt, enten med en ventilator eller med en aftrækshætte eller på anden måde lufter ud, giver det ingen problemer.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-07-13 04:39

Ja du skal lade dampspærren sidde i henhold til BR skal begge være der

Vådrumsikringen er jo ikke en lukket kasse men en åben kasse

Kommentar
Fra : jensogmumi

Dato : 31-07-13 21:33

Tak for jeres svar.

Godkendelse af svar
Fra : jensogmumi

Dato : 31-07-13 21:34

Tak for svaret trimare46.