/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
kan vi adoptere en voksen perseon
Fra : jowo
Vist : 513 gange
20 point
Dato : 23-07-13 00:29

min ven og jeg, begge (begge over 50 år) gerne have familie og vi vil gerne vide om man kan adoptere en voksen person (25 år gammel) er der nogen som har erfaringer med noget sådant ?

venlig hilsen Jowo

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 23-07-13 11:22

Jeg fandt dette her:

http://www.business.dk/diverse/adoption-af-en-voksen

Citat
Adoption af en voksen?

Af Allan Ohms
28. maj 2005, 03:30
For nogle år siden bad en kollega på mit arbejde mig om at hjælpe hans søn på 20 år, fordi kollegaen var dødeligt syg. Jeg fik etableret en udmærket kontakt med den unge mand, og efter faderens død fik jeg jævnligt besøg af ham og hjalp ham med hans problemer og uddannelse med gode råd og vejledning - men ikke med penge, da han arvede en ret betydelig sum.

Jeg er en forhenværende forretningsmand på snart 70, og jeg har tænkt meget på, om det er muligt at adoptere den pågældende mand. Jeg vil gerne have, at han indtræder i familien som den søn, jeg aldrig fik. Jeg har ingen børn og har aldrig været gift.

Hvis det er muligt at adoptere, hvor skal jeg så rette henvendelse?

Med venlig hilsen M.B.

Adoption kan kun bevilges, når den, der ønskes adopteret, ønskes opfostret eller har været opfostret hos adoptanten. Der bliver i praksis normalt ikke meddelt tilladelse til adoption, når »barnet« er 30 år eller derover.

Det kræves desuden, at plejebarnet eller stedbarnet har været opfostret hos adoptanten i mindst seks år.

Med venlig hilsen Allan Ohms,

advokat (H), Forum Advokater

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 23-07-13 14:45

så skal i nok have en hjemmehos pædagog på når i er såååå gamle

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-07-13 14:20

http://www.kandu.dk/Spg166203.aspx

- på Kandu har voksenadoption været diskuteret et par gange før.