/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
flytte billeder fra telefon
Fra : trimare46
Vist : 746 gange
300 point
Dato : 22-07-13 22:36

jeg har en sony xperia z og nogle af de billeder jeg har på den, vil jeg gerne have ud på en usb-pind. men hvordan gør jeg det. når jeg kobler telefonen til computeren med kabel, sker der ikke rigtig noget, og jeg kan ikke finde ind til et sted hvor jeg kan gøre noget.
har prøvet at markere alle de billeder det drejer sig om, men hvordan kommer jeg så videre. den eneste funktion jeg kan finde der måske kunne bruges, er den der hedder throw, men der mangler et eller andet med at tilføje en enhed og det kan jeg heller ikke få til at virke.
gode råd og vejledning modtages med kyshånd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-13 23:07

Det lyder usandsynligt, de fleste computere ville poppe op med et forslag om hvad du ønsker når en smart telefon eller anden hardware usb hukommelse tilkobles
Hvilken styresystem er der på computeren?
Har du på Sony's hjemmeside hentet software til at forbinde telefonen? (det burde ikke være nødvendigt men du skriver jo at du ikke kan finde telefonens hukommelse) softwaren PC Companion skal alligevel bruges når du opdaterer telefonen
Ellers kan du forbinde med min yndlings program MyPhone Explorer
http://www.fjsoft.at/en/ til computeren, og til telefonen
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fjsoft.myphoneexplorer.client
med det program kan du udover billeder også gemme sms og alle kontakterne + meget mere på din computer

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-07-13 23:07

Hent en app der heder Dropbox. Den gør jobben for dig.Den henter billedene fra telefonen og legger dem ind på din computer.Hent også dropbox til din computer.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-13 23:09

Når du har startet computeren og bagefter sat telefonen til med usb kabel, så burde du kunne finde den som et drev under Denne computer (Computer på nyere Windows)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-13 23:14

Ja Dropbox er uundværlig
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dropbox.android
https://www.dropbox.com/
når du installerer appen så oprettes en mappe i din Dropbox på nettet og computeren som hedder Camera upload og så har du billederne på computeren når du kommer hjem - helt automatisk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-07-13 23:48

det er fint nok med dropbox, men hvordan får jeg så billederne ud fra den og over på en usb-pind

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-13 01:39

Vælger du Dropbox app på telefon og Dropbox på computeren, så er billederne i en mappe på computeren under Dokumenter, mappen hedder My Dropbox og har en undermappe som hedder Camera uploads, denne mappe åbner du og kopierer eller flytter billederne til et andet sted efter dit valg
Du skal oprette dig som bruger på Dropbox og får 5 GB lagerplads gratis på nettet, i første omgang uploades billderne til din nye lager som automatisk synkronisere med mapper på computeren, du kan have Dropbox på alle de computere du ønsker og have de samme dokumenter og billeder på alle enheder, opretter du en ny mappe under My Dropbox eller fylder filer i en eksisterende mappe, på en af enhederne så er den nye mappe med indhold automatisk på de andre enheder, også på telefonen
Dropbox kan bruges på alle enheder fra Microsoft, Apple og Linux og muligvis andre

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-07-13 09:37

det kan jeg godt få til at virke, o.v.n. , men det er ikke alle de videoer jeg har taget, som er kommet over i dropbox. hvordan får jeg det klaret.
jeg kan godt finde alle videoerne på telefonen og lægge dem ud på facebook, men de figurerer ikke i biblioteket i mappen på computeren.
kan man sende dem en gang til manuelt, eller hvad gør man?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-13 09:48

Hvor kommer Facebook ind i billedet? Når jeg på min telefon åbner Xperia galleri og markerer en eller flere videoer eller billeder, så kan jeg vælge Del og derefter er der flere muligheder, den første er Add to Dropbox vælger jeg den så er videoen eller billedet på computeren kort tid efter
Det er ikke en Xperia Z jeg har, min er ældre og med fysisk tastatur, men mon ikke de ligner hinanden lidt

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-07-13 10:35

det med facebook er bare en bi-ting. det har jeg fornuftigt styr på.
men der mangler 6 videoer når jeg går ind i dropbox og camera uploads.
det er dem jeg gerne vil have til at figurere der. de ligger godtnok på telefonen, men er ikke kommet videre.
alt andet er jo kommet over i dropbox helt automatisk via bluetooth, så hvorfor ikke de sidste 6 videoer?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-07-13 18:45

Det er noget med den gratis versionen af dropbox.Den kan kun overføre 500mb pr film.Det kan være det der er galt.
alimak

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-07-13 19:23

det er videoer på under 500 mb, så de burde være der.
men hvis der er en anden måde at få dem overført på, vil det også være ok.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-07-13 20:15

Har du gået ind på dropboxog markeret nederst til venstre på "kassen" gå op og tryk på plus tegnet og find videoene og marker dem med et flueben.Så burde det lade sig overføre.
alimak

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 24-07-13 11:34

Datalagring
Du kan vælge at gemme dine data på enten et flytbart SD-kort eller på enhedens interne
lager.

Internt lager
Ffotos eller videoer gemmes på enhedens hukommelse.
SD-kort
Ffotos eller videoer gemmes på SD-kortet.

Set i din manual
http://www-support-downloads.sonymobile.com/c6602/userguide_DA_C6603_C6602_3_Android4.1.pdf

(så der burde vise sig 2 ekstra drev når du tilslutter USB stikket efter du har startet computeren)

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 24-07-13 21:55

Tak for svaret Eyvind.