/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Reparation af zink
Fra : Diana73
Vist : 277 gange
40 point
Dato : 22-07-13 12:45

Hej

Jeg har en kvist der er beklædt med zink.. den er utæt i kanten ind mod taget. Kan jeg reparere den eller er jeg nødt til at udskifte den?

Mvh Diana

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-07-13 13:57

Jeg mener du kan fuge efter ind mod taget med egnet silicone fugemasse

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-07-13 14:46

Eller brug flashband, en aluminiumtape med asfalt som klæber. det kan du rense af med acetone, når det blevet træt; silicone skal du skrabe af med kniv, og så er der pludselig forsvundet mere af zinken.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-07-13 14:46

Ellers kan det loddes (prof måden)
Silikone virker (amatør måden)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-13 20:37

Med god rensning og noget loddevand og kraftig loddekolbe - kan der lægges en las på utætheden.
Det kan en blikkenslager lave.