/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tyve fange straf
Fra : svendgiversen
Vist : 469 gange
64 point
Dato : 20-07-13 21:10

Vor nye fiskestang er stjålet, i går nat eller tidlig i dag her på Fjordvej,
ikke noget stort tab, men min kone siger, der er ingen der stjæler her.

Vi har kun vand, Flensborg Fjord, udenfor, kirkegård bagved og gode naboer på begge sider,
derfor lod jeg den stå op ad rækværket på vor bade bro i går aftes...

Vi ved at ingen af de fastboende her vil tage en billig fiskestang,
købt sidste måned hos Harald Nyborg for under 300 kr.

Så jeg tror at en tilfældig turist har taget den med sig, kastet et par gange og så smidt den,
men Hvor? og Hvordan finder / efterlyser jeg den??

Når jeg så nu snart køber en ny, hvordan sikrer jeg den så mod et nyt tyveri???
Skal jeg smøre tjære på skaftet eller få indsat en chips, eller hvad????

Jeg vil gerne give den skyldige en rigtig lære streg...

"Auto gestolen, Morgen ins Polen"
Men det er nok snarere et par danske eller tyske unge strand turister?????

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 74 point
Dato : 20-07-13 21:41

Den skyldige ser du sikkert ikke mere!
De fleste mennesker mener, at området ved badebroen er allemandseje, og en efterladt fiskestang, ligeså!
Bedste råd, tag fiskestang og andet med hjem.
Ellers skal du sidde på lur bag en busk, med en snor i stangen, klar til at trække.

Irriterende det er det, men du kan intet gøre!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-13 01:36

Nogle mennesker betragter ikke engang det at snuppe noget der er efterladt som tyveri, og måske er det også den eneste gang de gør det, altså en ren indskydelse.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-07-13 01:44

En fiskestang er rigtig interessant for børn, som får øje på den.

En Fiskestang blev engang stjålet fra min garage. Der var ting af langt højere værdi, som regulære tyve ville tage.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-13 08:09

Citat
En Fiskestang blev engang stjålet fra min garage. Der var ting af langt højere værdi, som regulære tyve ville tage.

Som da jeg havde indbrud, det var typisk en fladskærm, et digitalkamera og to gamle mobiltelefoner, sidstnævnte lå inde i et skab, men de havde nu ikke gennemrodet lejligheden, det tog mig 5 minutter at rydde op............da jeg havde fundet kræfterne

Der hang og stod flere unikke kunstgenstande som kunne bæres med een hånd, var det østeuropæere havde de taget rub og stub, fornyligt viste TV klip fra et par helt åbne torvemarkeder et sted derovre hvor der lå en masse indbo der tydeligvis var kommet fra mange indbrud i Vesteuropa.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-07-13 10:28

Tak for svaret katekismus.

Der står iøvrigt "Privat Bro", mest af hensyn til forsikrings ansvaret, hvis nogen kommer til skade...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-07-13 18:52

Efterfølgende er min fiske stang fundet af naboer i båd,
30 - 40 meter ude i vandet og så mange meter væk til højre at den ikke drevet derud...

Så mon ikke min teori om nogle unge, der prøvede at fiske et par gange og så opgav, holder?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-07-13 18:57

herligt