/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Smullers ferielangt kommer her.
Fra : Eyvind
Vist : 585 gange
500 point
Dato : 20-07-13 17:15

Siden du bor på Fyn og ikke så langt fra Svendborg, så har du faktisk ferie hele tiden.
Det du trænger til er da et ferielangt i stedet for et feriekort.
Har jeg gættet rigtigt.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 500 point
Dato : 20-07-13 20:30

Vil du lige forklare hvad ferielangt er ? Jeg er gået totalt i stå i varmen

Men feriekort har jeg ikke brug for, jeg kan sagtens finde rundt hernede i det sy´ li´e

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-13 20:34

Jeg har ik' så' meget ferie tilbage, så det er vel kortferie, vil gerne ha' lidt langferie!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-13 20:37

Ferielangt er præcis det modsatte af feriekort, som jo er noget kortere end det lange.
Og da du syntes at vi var lidt skøre her i varmen ville jeg bare bevise..................at det er vi.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-07-13 20:41

væm dæ ve se noue kønd, å væm vedde de, skue tæe til Lauelaai.

Manne men, dæ æ neddere vå di æ frå, fa va, vær so kå ju best li sine grise

men jeg er nu et fra Lauelaai

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-13 20:43

Jeg har ferie hele tiden, altså når konen ikke lige finder på de mærkeligste ting, at male vinduer, klippe hækken der kravler på plankeværket, fuge min sålbænk som lige er lavet for 5 år siden.
Så her hedder det ferieafbrydelser.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-07-13 20:43

Citat
Ferielangt er præcis det modsatte af feriekort, som jo er noget kortere end det lange.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-13 20:45

yes - smuller er også blevet skør i varmen så jeg forhøjer lige.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-07-13 20:46

Citat
Ferieafbryder kom hid- jeg kan sagtens finde noget også, jeg tror du trænger til at komme på ferieafbrydelser her sy ´på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-13 20:46

Tv

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-13 20:47

Det er ikke TH?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-07-13 20:51

Midtfor

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-07-13 20:54

Citat
væm dæ ve se noue kønd, å væm vedde de, skue tæe til Lauelaai.

Manne men, dæ æ neddere vå di æ frå, fa va, vær so kå ju best li sine grise

kom nu gi´ et bud - hva´ siger de der på Lauelaai ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-13 21:01

Hvem vil se noget kønt, og hvem vil ikke det, de skulle tage til Langeland.

Mange mener, der er nettere, hvor de er fra, for hvad, hver so kan jo bedst lide sine grise

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-07-13 21:04

du læser også Føjns Amds Avis ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-13 21:07

Nix, jeg ku' tyde 1. linje måtte ha' hjælp af google til 2.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-07-13 21:09

Citat
Nix, jeg ku' tyde 1. linje måtte ha' hjælp af google til 2

det er nu godt gået

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-13 21:12

Fandt det her, under Arkiv > Digte og prologer
http://www.anavne.dk/FfL/FfL.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-13 23:24

Kæft i er mærkelige

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-07-13 00:09

Eyvind det er et fint ord FERIELANGT som jeg håber bliver optaget i den danske retsskrivningsordbog. Du hører nærmere....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-13 09:08

Jo tak - men det er nu nemmere at sende de korte.
Hvis jeg bliver optaget - kan der så ikke komme flere ind i den bog.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-13 10:40

Hov det var sgu da en forkert smiley

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-07-13 10:57

Citat
Hvis jeg bliver optaget - kan der så ikke komme flere ind i den bog.

Det er da vist for meget FORLANGT

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-07-13 12:10

Eyvind har krav på det sidste ord

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-13 13:16

Tak for ordet.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-13 21:40

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-13 21:49

Hedeslag på Kandu ..?
Jeg fatter : http://da.wikipedia.org/wiki/Intet_(begreb)
"Ordet" plejer da; at tilhøre undertegnede
</MOLOKYLE>
Ps. Og <=> Go' ...Sommer til jer alle
</AMA'R>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-13 22:10

Jammen Molo det var jo kun det ene ord jeg fik lovning på.

Alle de usandsynlig mange andre ord til hører da dig Molo, og det ved vi godt.