/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
kan jeg stadig få dansk pas
Fra : slili
Vist : 649 gange
50 point
Dato : 18-07-13 00:10

hej.

har en kammerat som har boet her i 24 år.

han har søgt om dansk statsborgerskab og stod til muligvis at få det til oktober..

men idag blev han taget i lufthavnen med 3 kartoner cigaretter, dvs han havde 2 kartoner for meget med. det fik han en bøde for som han betalte med det samme..

vi har en 3 kammerat som så mener at han ikke kan få dansk pas mere pga det her.

han er sikker på han vil få afslag da det bliver set som en kriminel handling....

er her nogen som ved hvor vi kan læse noget om det henne???

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-07-13 00:19

Spørg politiet/pasmyndighederne...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-07-13 09:29

den slags bagateller figurerer ikke i straffeattesten, så det burde ikke være gyldig grund til at nægte ham dansk pas

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-07-13 23:26

Så længe der ikke er tale om overtrædelse af straffeloven gør det ingen forskel....... Desværre

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-13 00:49

Det skal være noget groft for at han ikke skal få dansk pas.3 kartonger cigaretter er en bagatel.
Troede du at hvis man gik over vejen på rødt lys,så kunne man ikke blive dansk statsborger?Det er ca samme forseelse.

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 05-08-13 20:19

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-08-13 06:54

Tak selv
alimak