/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvid skærm
Fra : jensviggo
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 17-07-13 06:47

Så har jeg den igen på min stationære, ved opstart går i hvid skærm, kan ikke gøre nogen ting, har prøvet fejlsikker tilstand, men nej, alle andre tilstande

Jeg troede den politivirus fra øst var yt og forbryderne bag lås og slå, så hvad tror I jeg nu gør eller kan jeg overhovedet gøre noget.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-07-13 06:51

Den kører Xp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-13 07:15

Citat
opstart går i hvid skærm,

Når du klikker på start knap eller efter et stykke tid - hvis med det samme, sikkert dårlig skærm/driver

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-07-13 10:32

det er ikke skærmen, har prøvet at skifte...det samme

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-13 10:50

Formater skidtet, den er sikkert fyldt med efterladenskaber som gør den usikker at bruge.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-07-13 13:21

Jamen kæreste ven, jeg kan jo ikke komme i kontakt med maskinen, heller ikke fejlsikker tilstand, så hvad gør vi så

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-13 14:06

Det kunne jo være grafikkortet prøv at tage det ud af pc og så sæt det i igen,
eller hvis du har et andet kort at prøve med!

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-07-13 16:00

jeg prøver K

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-13 19:51

Citat
Jamen kæreste ven, jeg kan jo ikke komme i kontakt med maskinen, heller ikke fejlsikker tilstand, så hvad gør vi så

Sæt din XP cd i drevet og formater den.
Citat
heller ikke fejlsikker tilstand

Det var ikke en maskine jeg turde bruge. hvis der kom gang i din skærm.
Men du kan jo smide en PM? hvis du ikke har en XP skive.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-07-13 07:19

Og hvad er en PM skive

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-07-13 07:30

Ingen skærmkort, det er onboard

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 18-07-13 08:50

1. Sæt en skive med XP i drevet
2. Sluk og tænd PC'en
3. Under opstart (med det samme!) tryk gentagne gange på F8 (tasten!)
4. Vælg dit drev med skiven i, når boot menuen kommer frem
5. PC'en booter fra din XP skive, og du vælger at formatere harddisken når muligheden kommer
6. Lad installationen køre, og indtast de relevante ting undervejs - sprog, tid, etc.
7. Efter installation går du til - http://ninite.com/ - og installerer de programmer du ønsker, f.eks Java, Flash, antivirus, browser(e) - Bemærk at Ninite installerer på det sprog PC'en er sat op til.
Ninite installerer IKKE overflødig crap og toolbars, kun de 'rene' programmer!

Go' fornøjelse

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-07-13 09:55

Min bootmenu ser sådan ud

fejlsikret tilstand
fejlsikret tilstand med netværk
fejlsikret tilstand med kommandopromt

aktiver logføring af start
aktiver VGA-tilstand
sidst kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede)
katalogtjenestens gendannelsestilstand (kun windows-domænecontrollere)
fejlsøgningstilstand
deaktiver automatisk genstart ved systemfejl

start windows normalt
genstart
vend tilbage til menuen med valg af operativsystem

DET ER DE MULIGHEDER JEG HAR, NÅR JEG TRYKKER F8 UNDER OPSTART

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-13 10:05

Nåe troede at du slet ikke kunne se noget på skærmen!

Hvis du har du prøvet
sidst kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede)
og
start windows normalt
og ingen af dem virker, så er det nok den med geninstall som dogvillestar beskriver!

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-07-13 10:23

Mr dogvillestar ser jeg ingensteder

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-13 10:30

Mr dogvillestar ser jeg ingensteder???
http://www.kandu.dk/spg168053.aspx#1925699

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-07-13 10:48

undskyld Klaudi jeg sover vist, men det har jeg prøvet osse, tror ikke jeg vil bruge mere tid og jeres tid på en gammel maskine, kan ikke komme i kontakt med mit dvd drev, så jeg tror stopper her.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-07-13 08:29

jeg vil prøve at skifte harddisk???????????????????????

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 23-08-13 07:26

Tak for svaret mig-selv.