/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan 3G slås fra på en DORO 622
Fra : Eyvind
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 16-07-13 19:56

Hej.
Jeg er ved at købe en Doro 622 eller 615 mobil.
Der står at den har 3G...........................men kan det slås fra.
(jeg har ikke sat mig så meget ind i 3G)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-07-13 20:01

Hvorfor vil du slå det fra?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-13 20:29

Du kan sikkert slå data fra sådan at du kun kan snakke og sms, det kan man på de fleste telefoner som undersøtter data trafik, men så kan du ikke bruge telefonen til mms

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 16-07-13 20:39

Ja, du kan selv vælge om du vil køre på GSM eller 3G, men kig lige advarsel først

Citat
Indstiller du din telefon til kun at bruge GSM eller 3G, vil du ikke være
i stand til at foretage opkald, herunder nødopkald, eller bruge andre
funktioner, der kræver en netværksforbindelse, hvis det valgte netværk
ikke er tilgængeligt.

Fra Manual side 26
http://www.doro.dk/ProductManuals/Manuals/Web_Manual_Doro_PhoneEasy_622_da_v11(r7406).pdf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-13 21:02

Jeg ved ikke rigtig hvorfor jeg vil slå 3G fra.

Jeg har ikke tænk at sende billeder.............det jo nok dyrt fra et taletids kort.
Jeg bruger taletids kort til mine mobiltelefoner og alarmer - det er dog lidt besværligt, men så er det til gengæld mig som styrer indbetalingerne.

Tak Klaudi for den manual til 622 - jeg hælder dog mest til 615 som bla.a. har blød overflade, foto telefonbog, kraftigere batteri og ingen spil.

Ps. Så har jeg faktisk fået en Doro 605 af min kone, som ikke er pakket ud og derfor kan returneres.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-07-13 21:16

Citat
Tjenestevalg
Vælg servicetypen.
GSM Kun GSM service
3G Kun 3G service
Automatisk Din telefon skifter automatisk mellem GSM og 3G for at
opnå den bedste service.

VIGTIGT
Indstiller du din telefon til kun at bruge GSM eller 3G, vil du ikke være
i stand til at foretage opkald, herunder nødopkald, eller bruge andre
funktioner, der kræver en netværksforbindelse, hvis det valgte netværk
ikke er tilgængeligt.

Fra Manual til Doro 615
http://www.doro.dk/ProductManuals/Manuals/Manual_Doro_PhoneEasy_615_da_v22(r4588).pdf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-13 21:36

Jeg er ikke sikker på, at skulle bruge alle de service, som åbenbart kræver 3G (vel dyrt og nok ikke muligt med et taletids kort uden abonnement og kun med mobiltid)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-07-13 22:56

Citat
Jeg er ikke sikker på, at skulle bruge alle de service, som åbenbart kræver 3G
Citat
vel dyrt og nok ikke muligt med et taletids kort uden abonnement og kun med mobiltid
Forstår ikke helt dine problemer med 3G Eyvind. Du kommer aldrig til at betale for nogle services du ikke bruger med eller uden 3G.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-07-13 23:05

Her er kortfattet hvad 3G er http://www.elektronik-chick.com/2011/08/hvad-betyder-3g.html

Så ingen ekstra udgifter medmindre at du vil bruge din telefon til surf på nettet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-13 08:49

Jammen - jeg har ikke problemer med 3G, og ville bare vide om det kan slås fra.

Klaudi viste mig lige vejen til en fornuftig manual, hvor jeg selv kan vælge. Det er altid vigtigt for mig, at selv kunne vælge og indstille. (Læs rode rundt)

Ps. Det er første gang min kone har foræret mig noget elektronik, som blev en Doro 605 klaptelefon.
Den lever ikke helt op til hvad jeg kunne tænke mig, så den byttes lige til en anden Doro model, for ikke helt at vrage gaven.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-13 09:27

Tak for svaret Klaudi. Nu fik jeg lidt henvisning til, at blive klogere af.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-13 11:00

velbekomme