/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Installation af Windows 7 - Home premium
Fra : Dieter
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 16-07-13 16:46

Min gammel PC har fået et lynnedslag og kunne ikke repareres.
Jeg har en anden bærbar PC som jeg bruger nu.

På denne vil jeg installere "Windows 7 - Home Premium".
Når jeg gør det, bliver så alt det der ligger på PC en slettet?

Jeg har så godt som alle filer og programmer fra den gamle PC på en ekstern harddisk. Dem vil jeg overøre til den PC jeg bruger nu.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 16-07-13 16:57

Ja...

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-07-13 17:01

jeg ved ikke om den også sletter det hele hvis man laver en opgradering

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-13 17:23

Du kan overføre filer fra den eksterne, musik, billeder m.m., men programmer skal installeres fra bunden.

Jeg har også programmer på en backup, men det er i form af installationsfiler som man skal have ind på harddisken først og så derefter åbne og installere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-13 05:23

Hvis der er system på disken, mener jeg at du bare kan installere oven på den gamle, når du kommer dertil hvor du bliver bedt om at formatere eller installere = så bevarer du samtlige filer - de kommer til at ligge i en mappe i C: der hedder OLD

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-13 05:26

Citat
Jeg har en anden bærbar PC som jeg bruger nu.

Du kunne også bare dele disken op - så kan du installere Win7 ved siden af det system du har nu.
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-07-13 07:50

Går ud fra at det nuværende på den bærbare er XP eller Vista.

Hvis din home premium er en opgraderings version, kan du installere den.
Hvis ikke, så vil den slette alt og installere.

Under alle omstændigheder - Backup først.

Husk at backuppen ikke skal være tilsluttet når du installerer! - I nogle tilfælde (OEM versioner af OS) bliver tilsluttede diskes partitioner slettet.

Først når installationen er afsluttet, tilslutter du backuppen, og læser dine data ind.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 17-07-13 14:32

Tak for svaret mig-selv.