/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
gmail
Fra : holbaek
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 16-07-13 10:44

Hejsa
Jeg får pludselig hele tiden beskeden om at der er virus på de vedhæftede filer, når jeg åbner min mail.
Hvad har jeg lavet forkert.

Med venlig hilsen

Jens holbaek

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-13 11:01

Måske er der virus i en af de vedhæftede filer, slet mailen uden at åbne den vedhæftede fil, hvis du kan finde ud af hvad for en mail det drejer sig om, dit antivirus program fortæller sikkert hvor det er der er fundet virus.
Det kan også være en falsk positiv, det er umuligt for os at svare på men pas på når du får en sådan advarsel, bedst er det at slette den inficerede mail uden at åbne den, hvis det er en fil du har bedt om at få tilsendt så spørg afsenderen om der er tjek på sikkerheden på hans computer

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 16-07-13 11:03

det er i alle mine vedhæftninger som der popper op at der er virus på

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 16-07-13 11:05

også almindelige pdf filer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-13 11:21

Hvilken antivirus program er det som finder mistænkelige filer?
Har du prøvet at højreklikke på en af filerne og klikket på Scan med "virusprogram" ? Er der også advarsler ved sådan en enkelt fils scanning?

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 16-07-13 11:27

det er det virusprogram som er i gmail tror jeg
jeg kører med avg
og selv om jeg slår det fra kommer virusadvarslen op alligevel
og det er alle vedhæftede ting somden melder virus på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-13 11:37

Du skal ikke slå noget fra, slet ikke sikkerheds programmer når der er advarsel om virus, læser du Gmail i browseren? Gmail burde have fanget en virus befængt fil så den slet ikke kom i din postkasse, så jeg tror det er dit eget virus program som kommer med advarslen, AVG er ikke slem til falske positiver så bør tage advarslen alvorligt.
Slet alle midlertidige filer i browseren og se om det hjælper.
Måske du skulle scanne hele computeren igennem med et andet program
F-Secure har en online scanner som går computeren igennem og måske finder noget som AVG har overset:
http://www.f-secure.com/en/web/home_global/online-scanner

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-13 07:44

Hvem sender dig de email´s?
Til tider tror jeg den er helt gal med Gmail og deres konti.
for uger siden blev jeg bedt om at skifte password på samtlige mails, samt det skulle gøres ved enten en opringning eller med sms.

Der sker intet ved at downloade en pdf fil og lade AVG skanne den, hvis den finder noget, så slet filen

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-07-13 22:44

Prøv at sende en vedhæftet fil til dig selv og se om den også advarer dig mod den!

Clou