/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvor mange tilbud må man få?
Fra : zyberchief
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 16-07-13 00:31

hej med jer

Jeg er ved at kigge på lejlighed i Aarhus og har i den forbindelse snakket med 2 forskellige ejendomsmæglere indtil videre.

I Aarhus (og måske også andre stedet) har de en ordning, hvor enhver ejendomsmægler kan fremvise enhver lejlighed til salg, uanset hvem lejligheden er sat til salg hos. De får til gengæld en del af kagen, hvis boligen bliver solgt, det er klart, men det er super smart for mig som køber, så jeg kan nå at kigge på en masse lejligheder på samme dag.

Og her kommer så mit spørgsmål: Er der en regel for, hvor mange mæglere man må have i spil, eller hvor mange tilbud man må bede om?

Sådan nogle regler er der jo andre steder, så ville lige høre nogen, der kender reglerne... ikke en masse gætterier, tak

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-07-13 00:39

Det er der vist ikke regler for.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 16-07-13 01:24

Hvorfor ikke blot spørge ejendomsmæglerne?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-07-13 02:24

Du må tale med de ejendomsmæglere og se på alle de lejligheder du lyster, og indhente salgsopstillinger lige så tosset du vil.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-13 06:09

Jeg tror det du tænker på var de gamle regler i licitationsloven, hvor man højst måtte indhente to tilbud på byggearbejder mv. uden at lave en egentlig licitation.

De regler blev ophævet i 2001, nu må private indhente så mange tilbud de vil på bygge- og anlægsarbejder.

Mig bekendt har der aldrig været regler for hvor mange tilbud el. lign. du må få på lejligheder!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-13 09:20

Det samarbejde er fint nok når priserne er lave og der er lang liggetid, og dermed ikke meget at tjene, de kan ikke engang hænges op på kartelvirksomhed.

Men når det begynder at rykke vil de nok droppe ordningen.

Godkendelse af svar
Fra : zyberchief

Dato : 16-07-13 10:18

Jeps, det er super