/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
ny havetraktor - men hvilket mærke?
Fra : lillelyst
Vist : 470 gange
50 point
Dato : 15-07-13 23:01

Hej. Hvilket mærke vil I foreslå? Jeg har Jonsereds "LT2217A" og Stigas "Estate Grand Tornado HST 19" i tankerne. Texas er umiddelbart udelukket. Andre bud på mærke høres gerne. Prisniveau: 15.000 kr.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om I har gjort jer nogle personlige erfaringer - positivt som negativt - med disse mærker:)
Traktorerne her dækker behovet især at der kan kobles en sneskovl på fronten er et kæmpe plus.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-07-13 07:22

Normalt har bauhaus en havetraktor "i vinter månederne" til 16000kr med snekæder,sneplov mm incl ved ikke om de også har denne pris omsommeren med det er da hver at smutte en tur i bauhaus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-07-13 09:12

Begge mærker er er gode, lige nu er der 3000 kr. i rabat på Stiga her http://www.bahn-larsen.dk/produkt/havetraktor/stiga-estate-grand-tornado-hst-19.htm

Skulle jeg anbefale noget andet ville det være en Rider i de samme mærker eller Husquarna - så kan du komme ind og få klippet alle vegne.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 16-07-13 20:48

Mærket spiller ikke så stor en rolle, havetraktorer er næsten ens allesammen, det vil være mere aktuelt at se på hvilken motor der ligger på traktoren. B&S har oppet sig men der stadig lang vej til samme høje standard som er på japser motorer som for eksempel Honda, desværre koster de en del mere end traktorer med B&S motor, Stiga har en med Honda motor til mange X dit budget men jeg vil påstå at merprisen er godt givet ud:
http://www.stigashop.dk/park-royal-4wd-med-100-combi.html
12.000 billigere med 2 hjultræk men vil du skubbe sne så vælg en 4 hjuls trukket model og en traktor med frontklipper vil du aldrig fortryde, at du har købt, der kan købes kost, sneskraber og andet tilbehør:
http://www.stigashop.dk/frontmonterede-ridere/tilbehor/

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 17-07-13 10:53

Tak for svaret til jer begge 2. Jeg ser på mulighederne.