/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sommer-spøjs.
Fra : Mosebaek
Vist : 802 gange
50 point
Dato : 13-07-13 19:30

Jeg er jo lidt af en gammel "Skælm". Og ikke mindst her i sommertiden,er der ikke megen gang i Kandu. Og da jeg er Kandu-trængende,søsætter jeg lige denne lille konkurence.

Præmien svarer til opgavens karakter,nemlig middelmådig.

Jeg har altid været stor nyder,af de svenske dansebands.(Streaplers & Flamingo-Kvintetten siden 1965). Har billeder af 320 bands. Forleden kiggede jeg dem igennem,og sluttede (i sagens natur) ved "Wizex". (Vi seks). Skønt jeg har set billedet masser af gange,faldt jeg over en detalje,jeg ikke har set før. Kan i gætte hvilken???

http://peecee.dk/upload/view/416369

MVH. M.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 60 point
Dato : 13-07-13 19:32

Kun én i lyserøde bukser?

Kun én med bare fødder?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-07-13 19:33

bare tæer?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-07-13 19:41

Desværre forkert.......................................................................

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-07-13 19:47

Wizex var Kikki Danielsson`s "husorkester" gennem lang tid. Hjælper dette???

M.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-07-13 19:59

En pige for meget ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-13 20:05

Pigen til højre er gravid

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-07-13 20:08

eller en mand for lidt ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-07-13 20:18

Dame to, ring på tå!?
http://peecee.dk/upload/view/416377

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-07-13 20:29

Pigen længst til venstre har "glemt" at få underbukser på?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-07-13 20:45

Hun er ikke med

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-07-13 21:08

Dame to som Klaudi viser billede af har en underlig tå på den anden fod

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-07-13 21:32

Er pigen til venstre Kikki Danielsson?

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 13-07-13 22:26

Mand i midten har bare bare tæer?

Her i sommer varmen må denne smiley passe

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-07-13 23:37

Citat
Wizex orkester, har funnits i modern tappning ända sedan 1973. Här har storheter som Kikki Danielsson, Lena Pålsson, Danne Stråhed, Charlotte Perelli och Paula Pennsäter lagt grunden till sina karriärer.

Citat
Er pigen til venstre Kikki Danielsson?

Pigen til venstre er Paula Pennsäter. Kikki Danielsson,en fantastisk sangerinde til at fortolke både svenske sanger og Kontry,gik desværre helt ned i alkohol. På et tidspunkt kom hun kørende i et af Gøteborg`s gågader. Hvor hun væltede butikstativer m.m. Kom under behandling,og er vist kureret idag. Har sunget duet med Krista Sjøgren,fra Vikingarna. Men selv den gamla gubben Sven-Erik Magnusson,der startede Sven-Ingvars i 1956,blev taget for spirituskørsel for en tre år siden.

Skal jeg virkelig komme med løsningen nu??? Den er jo elementært (på nær verdens mest frygtede sygdom,nemlig blindhed). Wizex kapelmester Eric Iversen,yderst til højre,er den eneste der har slips på.

Er godt klar over at mændene mest så på de smækre sangerinder. Den med bare fødder,var nu også ret god.

Jeg har jo så nu et problem. Men jeg tror "fødderne" vinder.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-07-13 00:08

Har nogle samme svagelighed,for svensk dansemusik,er her lidt:

www.dansbandsdax.se Kører døgnet rundt. Kan høres på komputeren.
http://www.radionostalgi.se/
http://www.svenskadansband.se/database.php Bibliotek for (næsten) alle svenske danseband.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-13 12:07

Du burde klippe damerne ud af fotoet hvis vi skulle få øje på noget så ubetydeligt som med eller uden slips god sommer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-07-13 15:25

Kunne ellers godt ha´været fordi der nu var 2 sangerinder:

1979 tillkom Monica Barwén (sedermera Monica Silverstrand) då skivbolaget Mariann Records bestämde sig för att ha två sångerskor i bandet under en förberedande fas i Kikki Danielssons satsning på solokarriären och karriären i Chips, vilka båda pågick samtidigt. Monica slutade på grund av stämbandsproblem efter två år 1982 och även Kikki lämnade Wizex 1982. Ny sångerska blev Lena Pålsson som medverkade fram till 1997, då Charlotte Nilsson tog vid. När Charlotte Nilsson 1999 oväntat slutade i bandet ersattes hon av Paula Pennsäter. Pennsäter blev dock tvungen att sluta på grund av en stämbandsskada och ersattes i mars 2002 av Jessica Sjöholm, som slutade i bandet 2008.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-07-13 15:36

Tak for svaret dogvillestar. Det var rigtig,med de bare tæ`er. Men det var for hurtigt gættet. Så jeg var nødt til at lave "en finte". Så fik jeg lige øje på det enlige slips.

Citat
Du burde klippe damerne ud af fotoet hvis vi skulle få øje på noget så ubetydeligt som med eller uden slips

Var godt klar over,det var damerne,der var blikfang.

Nu er det jo ikke sikkert,alle har de samme lyster som jeg,ang. svensk musik. Men her er ellers en lille "bonus". Et nummer,der er som skabt til årstiden. I to forskellige versioner.

http://www.youtube.com/watch?v=WL3ePkNeS2Q * Ellert Nordmark. Instm.
http://www.youtube.com/watch?v=0KZvEe-zuZ0 * Flamingokvintetten.

M.

Kommentar
Fra : dogvillestar