/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8 og Outlook, hvordan?
Fra : alyng
Vist : 1294 gange
50 point
Dato : 12-07-13 20:05

Goddag
Jeg sidder med en helt ny PC med Windows 8 og jeg har problemer med at få mail systemet til at virke.
Jeg har oprettet en konto og har angivet den mail adresse svigermor ønsker at bruge og har brugt i outlook,
xxx@privat.dk.
Men jeg kan ikke få det til at virke, hvad gør jeg mon galt?

Næste spørgsmål er, hvordan får jeg alle kontakter, mail adresser og gamle mails med over fra den gamle PC, hvor de var i outlook?

På forhånd tak
Allan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-13 22:29

Det er ikke ret meget at gå ud fra når vi skal forsøge at hjælpe
Citat
Jeg har oprettet en konto
Ja men hvad er det for en konto? Er det for at logge ind på Windows 8? Det virker bedst med en konto i Outlook, det som hed Hotmail før, det er faktisk nødvendig med en Microsoft konto for at kunne hente apps og få det fulde udbytte af Windows 8
Citat
har angivet den mail adresse svigermor ønsker at bruge og har brugt i outlook,
er det Outlook det som som før hed Hotmail? Nej det tror jeg ikke, det er sikkert en konto fra TDC i programmet Outlook når der står privat.dk, det har du bare glemt at fortælle
Få dig en Windows live ID og brug den til at logge ind i Windows 8, mange webmails kan tilføjes i den mail app som ligger på flise skrivebordet, måske også TDC mail,
men det er måske slet ikke det som er dit problem, kom med en nøjagtig beskrivelse af hvad problemet er, så kan vi hjælpe med lige så nøjagtige oplysninger

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-07-13 22:36

outlook er et vidt begreb i dag.
Du må fortælle præcis hvilken outlook version din svigermor brugte.
Er den tilsvarende vesion installeret på hendes nye w computeer med win8 styresystem ?

Kommentar
Fra : alyng

Dato : 12-07-13 22:46

Mange tak for jeres respons...og undskyld de mangelfulde oplysninger.

Svigermors 7 år gamle PC'er er blevet udskiftet med en ny model med windows 8.
På den gamle PC brugte hun outlook Express til at modtage mails igennem. Det kan man jo ikke med Win 8.

Så... Hvordan sætter jeg en mail klient op, som fungerer med den mail App der ligger i Win 8? Og hvilken?
Samtidig var alle hendes kontakter jo i outlook Express , kan disse overføres til den nye mail klient?

VH
Allan

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-13 23:19

Citat
outlook er et vidt begreb i dag.
Du må fortælle præcis hvilken outlook version din svigermor brugte.

Ja, Microsoft har dæleme bragt forvirring ind idet den nye version af Live Mail hedder Outlook...........sikkert fordi at der er en kalender indbygget som i den ægte gamle Outlook, der er enten kan købes særskilt og jo også findes i Office-pakken, som jeg selv bruger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-13 23:53

Nu kan vi bedre hjælpe tak, kontakter fra Outlook Express kan godt overføre til et andet mail program, desværre tror jeg ikke at kontakterne uden videre er i mail appen.
Thunderbird er et gratis mail program som kan importere kontakter fra Outlook Express, det har jeg afprøvet
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Windows Live mail ligner lidt Outlook Express og er et program som også kan hente kontakter fra Outlook Express, det har jeg ikke afprøvet kun læst om, hvis du vælger den så hentes en hel pakke med programmer og du vælger dem fra som ikke skal installeres
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/essentials-other#essentials=overviewother

Jeg har ikke forsøgt at sætte mail appen op med andet end en Microsoft konto og så bagefter tilføjet en konto mere, det kan sikkert godt være en TDC konto, jeg ved det ikke men kan godt afprøve det for dig
Hvorfor ikke få en gratis Microsoft konto med adgang til Skydrive, Outlook, en online kalender og meget andet? Når du er logget ind på Windows 8 med en Microsoft konto kan du hente nye apps til bank og mange andre ting, det kan du ikke uden en Microsoft konto

Windows let overførsel kan måske overføre kontakter og andet fra den gamle Windows XP computer til den nye Windows 8, jeg har ikke forsøgt fordi jeg foretrækker selv at overføre det som skal bruges på den nye computer
https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=4503

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-13 00:14

Det skal ikke være en hemmelighed at mit favorit mail program er Thunderbird, den har jeg også på min Windows 8 computer, hvis du vælger den så er her en vejledning til at få kontakter fra den gamle computer over på den nye, det kræver at i har adgang til den gamle computer men den har i sikkert endnu indtil der er overført til den nye
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Importer_mails_og_kontakter_til_Thunderbird_p%C3%A5_ny_computer

Outlook i browseren kan importere kontakter fra en CSV fil, så vidt jeg husker så eksporter Outlook Express netop kontakter i CSV
Citat
Importere kontakter

Trin 1
       For at få overført dine kontakter til Outlook skal du først gå til din anden mailtjeneste og eksportere dem til en fil. Vend derefter tilbage hertil.
Trin 2

Vælg den tjeneste, du vil importere kontakter fra:
Microsoft Outlook (brug af CSV)
så få oprette en Windows ID og importer Kontakter fra Outlook Expres til Outlooks Personer, så kan mail appen bruges og mail kontoen fra TDC kan læses i Outlook, Hotmail hedder Outlook nu men guiden er stadig gyldig det er kun navnet som er ændret

http://mailtips.dk/2010/10/27/l%C3%A6s-tdc-mail-fra-din-hotmail-konto/

@privat. dk det er fra TDC er det ikke?

Kommentar
Fra : alyng

Dato : 13-07-13 09:51

Go'morgen o.v.n

Tusinde tak for dine inputs.
Jeg går i gang med "arbejdet" i løbet af formiddagen og vender tilbage , når jeg forhåbentlig har fået det fikset.

Go lørdag

Hvor
Allan

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 13-07-13 15:13

Hej!
Jeg har kæmpet med dette problem meget længe, - men har desværre ikke så meget tid hver dag, at jeg er færdig.
Jeg har i første omgang flyttet alt til Thunderbird, - da dette gik nogenlunde nemt.
Jeg ønsker blot ikke at fortsætte med dette mailprogram, - da det mangler lidt for at opfylde minde ønsker.
Jeg er nu igang med at flytte fra Thunderbird til Outlook (en office10 version).
Jeg havde ingen problemer med adressekartoteket, - det gled ind som smurt.
Men alle de gamle mails, - noget frygteligt rod, - som jeg endnu ikke er færdig med, - har jeg flyttet mappe for mappe, - og jeg har rigtig mange mapper, da jeg har mange kunder og en mappe på hver, så jeg kan gå ind og se tidligere bestillinger. Mange genbestiller nemlig varer ved at skrive: "som sidst, - se specifikation i tidligere mail".
Måske er der een som kan give en bedre idé, - ellers er det bare hårdt arbejde, som kræver rigtig meget tid.
Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-13 23:21

Nu har jeg lige afprøvet eksporten af adresser fra Outlook Express som er på min bærbare med Windows XP, det gik fint med at få alle kontakter over i Personer i Outlook som jeg åbnede i browseren, det er straks værre med alle de gamle mails, der bliver du nødt til installere Windows Live Mail programmet eller Thunderbird for at kunne åbne .dbx filer som er det format som Outlook Express bruger, med et af de 2 programmer (muligvis også andre programmer) kan du læse de gamle mails på din nye Windows 8 computer.
Altså du kan få alle kontakter med i mail appen på forsiden i din nye Windows live profil, jeg har endnu ikke forsøgt at få min TDC mail ind i den mail app, men der kan tilføjes en webmail det ved jeg

Kommentar
Fra : alyng

Dato : 14-07-13 10:23

Endnu en gang mange tak for inputs.
Jeg er nu næsten færdig, der er kun en lille forhindring tilbage.
Når jeg vil importere kontakter fra outlook til Windows live mail, er det kun den første kontakt der importeres.
Da jeg importerede kontrakterne i outlook, var det i en " csv." Fil, som de siger det skal gøres. Hvis jeg åbner filen på USB stikket, kan jeg se alle kontakterne så de må være indeholdt i filen.
Men hvorfor importere windows live mail kun den første kontakt?

På forhånd tak
Allan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-13 23:17

Er du blevet overtalt til en Windows Live ID med tilhørende mail i Outlook?
Så vises dine mails nemlig i mail appen når du er logget ind på din nye Windows Live konto på Windows 8 og du kan godt bruge en mail fra TDC, jeg har lige tilføjet min TDC mail i min Outlook
Og se så lige hvad jeg fandt da jeg rodede rundt i indstillinger på min Outlook konto
Citat
Overfør dine mails til skyen
Hvis du har brugt Outlook Express, Windows Mail eller Windows Live Mail, kan du let overføre dine mails og dit adressekartotek til Outlook.com. Når du har overført dem, kan du administrere dem sammen med dine mails og kontakter på Outlook og webtjenesten Personer.

Sky
Denne pc
Dine andre enheder
Det er nemt at få din mail i skyen. Sådan gør du:

Installer tilføjelsesprogrammet. Det kontrollerer dine mailkonti på pc'en.
Vælg mailkontoen. Tilføjelsesprogrammet viser en liste over konti på pc'en, som du kan overføre mails og kontakter fra.
Overfør dine mails og kontakter. Tilføjelsesprogrammet overfører dine mails og kontakter til skyen.
lige nu kan jeg ikke komme videre fordi jeg er på Outlook fra en Linux computer og tilføjelses programmet fungerer kun i Internet Explorer, måske forsøger jeg at overføre mails og indstillinger næste gang jeg starter min Windows 8