/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Åbne eps fil
Fra : KommendeBrud
Vist : 325 gange
70 point
Dato : 10-07-13 11:24

Hej alle

Åh, jeg håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe!
Jeg skal giftes d. 10. august og skal i den forbindelse sende "billetter" ud til gæsterne. Idéen har jeg lånt af én, som har sendt mig billetten som eps fil - men jeg kan ikke åbne den.
Jeg vil gerne kunne:
1. åbne filen
2. redigere i den
3. udskrive

Håber der er én med lidt større computerfærdigheder end mig - alt hjælp modtages med kyshånd!

Mange bryllupshilsner
Camilla

Kommentar
Fra : poten

Dato : 10-07-13 12:26

Du kan ved hjælp af dette program som ikke skal downloades men er tilgængeligt på nettet
konvertere din *.eps fil til f.eks Word som du kan arbejde i...

http://www.online-convert.com/

Fandt desuden dette:

For at åbne en EPS-fil, skal du have illustration software såsom Adobe Illustrator. Bemærk dog, at du ikke behøver at åbne en EPS-fil for at bruge EPS-filen. I de fleste situationer, er hvad du skal gøre med en EPS-fil import EPS-filen i et tekstbehandlingsprogram såsom Microsoft Word eller ind i en side-layout program som Adobe PageMaker eller QuarkXPress. For eksempel er her, hvordan du importerer et EPS-fil til Microsoft Word 2000: Klik på "Indsæt" i toppen af Microsoft Word-vinduet. Klik derefter på "Picture". Klik derefter på "Fra fil." Du får den "Indsæt billede" dialogboksen. Vælg "Encapsulated PostScript (*. eps)" for "Filtype". Naviger til den mappe, der indeholder EPS-filen, og dobbeltklik på filnavnet for EPS-filen som du ønsker at importere. Microsoft Word vil vise en kasse indeholdende en tekst, der er formuleret noget som dette: Titel: MYBRM.EPS Skaber: CSI Preview: Dette EPS-billede blev ikke gemt med en preview inkluderet i det. Kommentar: Dette EPS billede vil udskrive til en PostScript-printer , men ikke til andre typer af printere.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 10-07-13 16:03

Hvor mange gange vil du spørge om det samme?
Du har jo fået et svar.
Du kan også bruge photoshop.

vic200

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-13 00:52

Citat
Hej alle!
Super fedt forum, hvor vi kan hjælpe hinanden!
Ha en god dag!

Ja det er simpelthen vældig og luk så dit spørgsmål...