/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
emule til windows 8
Fra : yearhouse
Vist : 434 gange
200 point
Dato : 10-07-13 10:01

Halløj venner

Jeg har prøvet...sikkert 100 gange, deaktiveret firewall, og alt mulig andet, men jeg kan sq ikke få emule til at virke. uanset, hvad jeg trykker på (sikkert ikke), får jeg svaret:
Du er ikke forbundet til nogen server.

Er der en klog nørd, der kan vejlede mig?

TOM

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-13 10:05

Har du givet lov til fildeling? under netværk/ router - ellers kan jeg ikke lige hjælpe.
Sidder selv og roder med en nas, der heller ikke rigtig er med på den slags.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 10-07-13 17:07

yeps.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-07-13 17:27
Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 10-07-13 18:22

okay Klaudi.
Men hvor finder jeg "navnet" på den Router, eller hva´?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-07-13 18:56

Åbn din browser og log på router, mange gange er det denne adresse
http://192.168.1.1/
kig efter port omdirigering og opret en ny regel

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-13 19:59

Selv bruger jeg denne, LIDT nemmere end at skulle ind på sin IP, da det kan tage en evighed - til tider.
Programmet er gratis - dog uden de PRO egenskaber, som sikkert ikke er nødvendigt i 'vores' tilfælde
http://www.simpleportforwarding.com/download
Citat
Men hvor finder jeg "navnet" på den Router, eller hva´?

Det står på din Router (den fra net-udbyder) & password og andet (SSID + WPA PSK +WEP i HEX).

Dog er der andre som vist-nok har skrevet herinde? om samme, som skriver om at visse udbydere der fra start har forbudt fildeling og lignende gennem 'deres' net/router - og der ligger mit problem!!! måske også dit.
Selv har jeg Telia og en skide Router der ikke er til at have med at gøre, derfor brugte jeg programmet, men det har endnu ikke hjulpet mig, men måske du kan bruge det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-13 20:03

Citat
Men hvor finder jeg "navnet" på den Router, eller hva´?

Det står i programmet - ellers søg i samme? eller opdater/skriv navnet?
Lang tid jeg orkedede at lege med mit netværk, men det er ellers særdeles nemt at have med at gøre, når først man sætter sig ind i det.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 10-07-13 22:03

Jamen jamen....
Jeg Har ingen router. Jeg har mobilt bredbånd

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 11-07-13 17:10

Pas, her er lidt læsestof!
http://bit.ly/1dmMjPs

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 11-07-13 19:15

Tak for svaret Klaudi. Jeg prøver.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-07-13 19:38

velbekomme