/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PrtSc
Fra : Nul7
Vist : 643 gange
50 point
Dato : 08-07-13 22:00

Hvorfor kan jeg ikke tage printskrin (ikke stavet rigtigt), hvordan gør man og hvor kan jeg se resultatet?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-07-13 22:10

PrtScr tager en kopi af dit skærmbillede eller hvis du samtidig holder Alt nedtrykket tages en kopi af det aktuelle vindue. Når du på den måde har fået taget en kopi af hele skærmen eller det aktuelle vindue, kan du indsætte billedet f.eks. i et Word dokument.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-07-13 22:12
Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 60 point
Dato : 08-07-13 22:20

Det der sker når du trykker på knappen PrtSc (PrintScreen) er at der gemmes et billede i udklipsholder.
Det billede kan så sættes ind hvor du måtte ønske det.

Jeg benytter dog som oftest et lille program jeg starter inden jeg skal lave et screendump.
Programmet hedder Purrint og give nogle fordele, der kommer en lille boks frem hvor du kan vælge at gemme direkte som et billede, du kan vælge at printe og du kan vælge den go'e gamle udklipsholder.

Programmet kan hentes her: http://www.bcheck.net/apps/purrint.htm
Det kræver ingen installation men skal bare startes inden du trykker på PrtSc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-13 22:32

Jeg bruger dette lille værktøj som tydeligt laver et billede af det jeg "rammer ind"
Det virker i win 7 og 8
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/use-snipping-tool-to-capture-screen-shots
Det kan bla.a. gemmes i programmet paint

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-07-13 00:20

Snifning tillykke er noget skrammel. Det kan ikke aktiveres via en genvejstaste. Jeg bruger Greenshot, det er gratis og virker rigtig godt, og aktiveres med prnt scrn tasten.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-07-13 00:23

Snifning tillykke haha sikke noget vrøvl, snipping tool selvfølgelig.

Kommentar
Fra : paulinfabritius

Dato : 09-07-13 03:18

Jeg fik et, hvad synes et super pogram på et PC-kursus engang...

PrintKey-Pro v1,05

Det var gratis dengang, men ved sidste nye PC, kostede det hvist 60,- kr.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 09-07-13 13:41

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-07-13 15:40

Lige et link til Greenshot
Så har I også det.
http://getgreenshot.org/downloads/