/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
dvd-afspilning
Fra : js2706
Vist : 682 gange
100 point
Dato : 07-07-13 22:15

Jeg har lige anskaffet et lille video-kamera. Det er lykkedes mig at lave en dvd-skive med mine første forsøg. Jeg kan afspille den på min computer (Windows Media Player), men min dvd-afspiller til tv'et vil ikke afspille den. Er der nogen her, som har erfaring med den slags? Der må være noget, som ikke passer sammen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-13 23:52

Noget kan tyde på at DVDen ikke er afsluttet, hvilken program har du brugt til brænding?
Eller du har brændt i et format som ikke understøttes at DVD afspilleren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-07-13 03:06

Citat
at lave en dvd-skive med mine første forsøg

Hvilket program har du brugt?
Er det brændt i et format som din DVD kan afspille?
Højreklik på en af dine film og se under egenskaber, der kan du se hvilke filformat og billed størrelse det har.
DVD spillere kan ALTID afspille VOB eller MPEG2
Du kan konvertere dine klip med dette.
Og prøv en billed størrelse på max 720X5??
http://www.pcfreetime.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-07-13 03:45

Det jeg vil ind på er, at dit kamera sikkert optager i fuld HD, som muligvis ikke kan afspilles på dit tv/dvd

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 08-07-13 17:04

Lidt mere information. Filtypen er AVI, og det er muligvis der, problemet ligger. Den skal så konverteres til noget brugbart, f.eks. MPEG2, hvis jeg har forstået det rigtigt. Jeg har brugt Ashampoo Burning Studio 12, som jeg lige har købt, og som jeg ikke er fortrolig med endnu. Måske gør jeg osse noget forkert her?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-07-13 17:47

Denne er gratis og kan sikkert det samme.
Laver forresten dine klip om til det ønskede format (vob), uden at du skal til at omkode først - bare træk filerne over i programmet og klik dig videre - det har indbygget brænder ? hvis du siger JA, under installeringen
http://www.videohelp.com/tools/AVStoDVD

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-13 01:09

Ashampoo er et af de bedste brænder programmer som findes, og programmet er rimelig nemt at bruge, har du valgt at brænde en DVD eller hvilket valg foretog du da du brændte?
Hvis du har brændt en Data DVD så er det stadig en AVI du har på DVDen og derfor kan du ikke afspille på DVD afspilleren, vælg at brænde en DVD så kan du afspille DVDen

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 09-07-13 09:06

Ja, Ashampoo virker da fornuftigt - men problemet her er vel, at kameraet "leverer" AVI-filer, som ikke kan afspilles på dvd-afspiller/tv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-07-13 20:02

Citat
men problemet her er vel, at kameraet "leverer" AVI-filer, som ikke kan afspilles på dvd-afspiller/tv.

Hvis du bruger programmet jeg henviser til, så kommer det ud som en DVD, med VOB filer - ikke AVI.
det samme gør filen hvis du gør som ovn skriver = brænd dvd, ikke en data skive.
Dog mener jeg at AVStoDVD er betydelig hurtigere.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 09-07-13 23:46

Ja, man må prøve sig frem. Jeg har et program, der hedder Super Easy Video Converter 2, og det lykkedes af konvertere AVI til MPG og derefter lave en dvd, som jeg godt kan se på tv-skærmen (og selvfølgelig på computeren, Windows Media Player). Men desværre er det gået lidt ud over billedskarpheden i forhold til den oprindelige AVI. (lidt flimmer). Det må kunne gøres bedre. Lige nu dumpede der en reklame ind om et nyt program - Ashampoo Movie Studio, og sådan kan man blive ved. Foreløbig må jeg lave et par nye optagelser og begynde helt forfra og følge jeres råd til punkt og prikke. Jeg vender tilbage!

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-13 06:45

Citat
Men desværre er det gået lidt ud over billedskarpheden i forhold til den oprindelige AVI.

Fordi du ikke bruger de indrtillinger der findes i programmet.
BRUG Formatoz, åben programme og træk filmen over i programmet og vælg alt til VOB eller mpeg - klik på indstillinger og sæt kvaliteten (bitrate) til 5000, så får du samme kvalitetet som original 'næsten' , og husk en billed størrelse på 720 X xxx, ellers får du bare en film der ligner noget fra Yotube - du må selv lære samt sætte dig lidt ind i programmerne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-13 11:21

Der er igen grund til at omdanne AVI til noget andet, det gør brænder programmet hvis du har valgt at brænde en DVD, du bruger næsten hel sikker en forkert indstilling når du brænder.
Prøv at forklare hvordan du bruger Ashampoo når du brænder, hvad klikker du på og så videre.
Ekstra programmer behøver du ikke installere bare fordi der er et tilbud i en reklame, du kan også helt fravælge den slags tilbud fra Ashampoo

Godkendelse af svar
Fra : js2706

Dato : 10-07-13 13:20

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 10-07-13 13:27

Jeg har nu installeret Avi2Dvd, som må det det rigtige i mit tilfælde. Den opståede uskarphed kom allerede i konverteringen med Super Easy Converter, så det er ikke brænderens skyld. Jeg er nu opmærksom på div. indstillinger (billedstørrelse osv.) - det er helt sikkert her, problemet ligger. I Super Easy er der tilsyneladende ingen mulighed for indstillinger. Tak for råd og vejledning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-13 20:15

Citat
Der er igen grund til at omdanne AVI til noget andet, det gør brænder programmet hvis du har valgt at brænde en DVD, du bruger næsten hel sikker en forkert indstilling når du brænder

Har jeg nu aldrig påstået/ skriver netop - at spørger bare skulle gøre som du skrev - MEN kan vedkommende nu ikke få andet til at virke, så var Formatoz sikkert nemmere end prøve en masse programmer (kender ikke det som i begge har) énd bare løbe tør og blve SUR over noget der ikke virker.

Selv bruger jeg en WD tv live hd = den afspiller ALT hvad jeg indtil videre smider gennem den
og koster vel mindre énd en middelgod DVD-afspiller der kun kan spille vob og mpeg2

Har forresten et par stykker til salg for billige penge.