/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
producent af hegn med nedtageligt sejl?
Fra : mostmighty
Vist : 624 gange
50 point
Dato : 05-07-13 21:04

Kender nogen her et produkt/hegn lignende nedenstående model:
Www.stark.dk/produkter/Have/hegn/Sidesejl/

Men hvor man kan bruge det som et decideret hegn om vinteren over ca.. 20 meters afstand, hvor man så f.eks har en stolpe i jorden for hver tredje meter til at spænde sejl imellem. Og som så er nedtageligt lige som ovenstående model. Så man f.eks kan tage sejlene ned om sommeren, hvor ens hæk er sprunget ud.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-07-13 21:11

Kan ikke lige gennemskue, hvad det er du skal bruge det til.

Venligst forklar.

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 05-07-13 22:00

Jeg vil bruge det som et hegn. Men vil så have mulighed for at tage hegnet=sejlet ned om sommeren.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-07-13 22:15

Hvad er der så i vejen med det, som du selv foreslår?

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 05-07-13 22:29

At det lader til at være et enkeltmodul, hvor den ene ende er ment opsat på en tur. Mens det jeg skal bruge skal kunne opsættes over 20 meter og direkte i jorden og også gerne være højere (f.eks 180-200 cm)

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 05-07-13 22:29

Tur=mur

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-07-13 22:32

Så prøv at google sidesejl og se hvilke muligheder, der findes.

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 05-07-13 23:14

Der dukker umiddelbart kun ovenstående model op, så ville høre eksperterne herinde.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-07-13 23:16

Hos mig dukker der flere op, men hvordan tror du kandu.dk kan hjælpe, når du ikke engang selv kan finde noget?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-07-13 08:18
Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 50 point
Dato : 06-07-13 13:45

ja mig-selv linker til en tråd hvor der for dig er en mulighed dog er højden et problem
http://www.print.dk/stilladsbanner
Citat
Vi printer på to typer materiale.
1. med huller, som bruges når der med vindbelastning.

Problemet med et Sejl uden huller med så stor en flade, er flere ting.

1. der skal nogle tykke pæle dybt i jorden, til at klare denne belastning
2. Store tætte flader giver ikke god læ

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 06-07-13 13:53

Bortset fra at jeg gerne bare vil have et ensformet dug/sejl som adskiller og ikke en kunstig hæk

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 06-07-13 14:50

Er det til at skjule dig bag om vinteren, når du ikke må sætte plankeværk op i skel? Hvis det kun er når hækken har smidt bladene, hvorfor sætter du så ikke en stedsegrøn hæk?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-07-13 20:10

Citat
Bortset fra at jeg gerne bare vil have et ensformet dug/sejl som adskiller og ikke en kunstig hæk

Køb en pressening i ensfarvet, og få en sejlmager/ telt/ pressenings dugs?? ekspert til at lave huller/udhæng (hvis du ikke selv kan) og et par store jordspyd, og du har et nedtageligt 'ensformet' hegn.
Meget nemt og hurtigt at lave selv, samt lige så nemt at sætte op i haven.
Enten hvor du bare trækker sejlet ned over en stålstang eller med ? ved ikke hvad de hedder (gummi-fiduser), men de bruges på alle presenninger på lastbiler og små trailere
Til at lave huller + andet, kan købes i alle byggemarkeder.

Men noget er, at det må da se af H til ud/ ind at se på sådan noget, for slet ikke at tale om en lille vinter storm,

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 22-07-13 17:20

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-07-13 19:52

YRW, selvom det ikke er 100% det du ville ha.