/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
"Jeg var solgt" på engelsk?
Fra : kartoffel88
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 05-07-13 10:21

Hejsa.

Skal finde et udtryk der siger det samme som det danske "Jeg var solgt".
Altså lad os siger at jeg ser et maleri og det er det flotteste jeg nogensinde har set. Så var jeg solgt på stedet.

Det lader ikke til at det er et engelsk udtryk. Men nogen der kender et lignende på engelsk?

tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-13 10:34

Måske denne:
I was completely sold

eller denne:
I were hugd (sikkert ikke stavet rigtigt)

Accepteret svar
Fra : Charlottefrich

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-13 11:42

I was "blown away, taken aback, speechless, stunned eller floored" by the painting. Hvor taken aback, speechless og stunned nok er det mest "korrekte", mens blown away og floored er mere frisk uden dog at være slang.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-13 15:10

We’ve been completely blown away by the picture

eller lettere:

I was extremely impressed ...

Det sidste er mere almindeligt engelsk, gør det nu ikke sværere end det er.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-13 17:19

"Jeg var solgt" betyder jo, at det billede må jeg simpelthen eje.

I were hooged

bidt på krogen = hooged

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-07-13 17:26

Eyvind har ret, men det staves: hooked

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-07-13 17:26

- og for øvrigt: Iwashooked

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-13 19:23

Hooked - det skrev google-oversæt jo også.

Det var denne som mindede mig om udtrykket. Sådan kan det også være med malerier.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-13 20:02

objection,

at være solgt er ikke det samme som at være fanget på krogen,
den der spræller der, har ikke andre alternativer, men det har den, der er kunstnerisk solgt,

så hooked er alt for stærkt, måske er impressed for blødt, men extremely impressed er tæt på...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-13 20:20

Her i Københavnstrup er vi ikke så bløde.
Min kone fik mig da på krogen en gang for længe siden, nok fordi jeg var ekstremt imponerende.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-07-13 03:59

Tak for svaret Charlottefrich.