/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia Lumia 820 taber strøm
Fra : Lincoln1242
Vist : 2639 gange
50 point
Dato : 04-07-13 20:43

Jeg har købt en Nokia Lumia 820, som nu er mindre end 14 dage gammel. I dag er den begyndt at tabe strøm... hurtigt... afsindigt hurtigt.. og det går bare hurtigere og hurtigere jo mere fladt batteriet bliver!

Alle unødvendige funktioner har hele tiden været slået fra (bluetooth og 4G, som alligevel ikke når ud til den afkrog jeg bor i!), strømsparetilstand er slået til i en sådan grad at jeg dårlig kan se hvad der står på skærmen...

Den var fuldt opladet for 5 timer siden, og batterioplysninger siger at der en anslået resttid på 2 timer tilbage.... jeg har på de 5 timer brugt telefonen ganske begrænset. Jeg har sendt 5 sms'er, ikke foretaget eller modtaget nogen opkald, ikke sendt nogen mails, ikke været på nettet. Alligevel har den brugt 65% af batteriet! Alene mens jeg har skrevet dette indlæg, så har den ædt 4%!

Og en batterilevetid på 7 timer, hvor telefonen stort set ikke er brugt - det er under al kritik! Man vil ikke engang kunne tage på arbejde uden at oplade sin telefon i løbet af dagen, og skulle man formaste sig til at sove længe, så risikerer man ikke at høre alarmen i mobilen... fordi den har tabt al strømmen henover natten...

Hvad er det, der kan æde batteriet så hurtigt? Eller tegner det på et defekt batteri?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-07-13 21:36

Søgen på nettet, beskriver lignende problemer med batteriet. Det kan være en indikation af at det er Windows Phone 8 der har et problem et eller andet sted, eller der kan være knas i drivere.
http://www.google.dk/#q=nokia+820&safe=off&ei=IsvVUeOzDIzMtAbtjoGgBg&start=20&sa=N&bav=on.2,or.&fp=307ab85b5083b931&biw=1024&bih=672

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 04-07-13 23:15

Kunne du linke til de sider, der siger at det er Windows 8 eller drivere, der er problemet? For jeg har jo selv googlet problemet, men er kun kommet frem til at, ja, der er kendte problemer med denne mobil og dens batteri... men der nævnes ingen løsninger...

Har prøvet at lade mobilen op, og blot haft den til at ligge standby. Den høvlede 8% af batteriet af på kun 40 minutter! Dvs. en standby tid på ca. 8 timer. Dvs. at uden at have mobilen sat konstant til en lader, så kan man kan ikke bruge den som morgenvækning (medmindre man lider af søvnløshed) eller som arbejdsmobil (medmindre man har en meget kort arbejdsdag og absolut ikke bruger mobilen).

Off the record, så er det under al kritik at en under 2 uger gammel mobil pludselig skal repareres/opdateres/fejlsøges!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-07-13 23:26
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 05-07-13 01:23

Batteriet er simpelt hen for lille

http://mynokiablog.com/2013/05/05/accessories-mugenpowers-3600mah-nokia-lumia-820-battery/

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/nokia-lumia-820-1094951/review/9

http://blog.gsmarena.com/nokia-lumia-820-completes-battery-tests-here-are-the-results/

http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/nokia-820-battery/td-p/1613672http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/nokia-820-battery/td-p/1613672
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-820/221889-why-does-my-lumia-820-get-hot-easily-battery-life-pathetic.html

http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&q=nokia+820+batteritid&oq=nokia+820+batteritid&gs_l=hp.3..0.2898.7734.1.9092.11.5.0.6.6.0.171.712.0j5.5.0....0...1c.1.19.psy-ab.iv-hVOrvzZI&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.48705608,d.Yms&fp=27bee6c220586e23&biw=1172&bih=648

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 05-07-13 01:49

Aha... Jeg forstår blot ikke hvorfor det først i dag er blevet så udpræget. De øvrige dage har den holdt ok strøm. Nu æder den 1-2% strøm for hver sms jeg sender. Og den skal være i nærheden af en stikkontakt altid!

Men alt andet lige, så kan jeg forstå at det er batteriet, der er underdimensioneret samt at Nokia og Microsoft er bedøvende ligeglade...

Så denne mobil ryger lukt tilbage til forretningen...

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 05-07-13 01:49

Tak for svaret katekismus.