/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Grundejerforening og Indre hegn
Fra : mostmighty
Vist : 491 gange
35 point
Dato : 03-07-13 17:07

reglerne i vores grundejerforening angiver, at der skal være naturlig adskillelse (læs hække) mellem matrikler/i skel.

men kan disse bestemmelser også forhindre os i at sætte et reelt plankeværk op som indre hegn f.eks. 10-20 cm inde på vores grund? og så bare lade hækken i skel være uberørt?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-07-13 17:10

De bliver nok nødt til at klippe hækken - i det mindste - på ydersiden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-07-13 17:13

Jeg ville tro I, udover grundejerforeningens regler, har en lokalplan for området.

Hvis der er en lokalplan, er det kommunen du skal spørge.

Hvor jeg bor har vi samme regler, inkl lokalplan, og der skyder flere og flere plankeværker op, nogle i stedet for hæk, som jeg regner med er ulovlige, nogle indenfor hækken, som jeg tror er OK, men som giver hækken dårligere vækstvilkår pga skygge.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-13 17:20

Synd.......

Noget andet er at for ikke at naboen skal få ødelagt sit syn på naturen skal rækværket naturligvis være lavere, og så slipper Du ikke for at klippe Din side ned til toppen af rækværket.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-07-13 17:26

En tilføjelse til LuffeA's kommentar, selv om du sætter et rækværk op, er du stadig ansvarlig for ½ af hækken, dvs hvis den går ud og fx skal genplantes, står du stadig for din del af udgifter/arbejde.

Men spørg kommunen, hvis ikke du vil risikere både at betale for et plankeværk og skulle fjerne det igen!

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 35 point
Dato : 03-07-13 20:12

Ifølge hegnsloven kan du til enhver tid, uden at spørge nogen, opsætte et hegn 1½ m inde på din egen grund.

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 03-07-13 20:41

Som jeg læser hegnsloven kan jeg opsætte et hegn på 180 cm + samme afstand som der er i cm til skel

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 04-07-13 22:41

Er det ikke rigtigt forstået?

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 22-07-13 17:19

Tak for svaret Thyregod8.