/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken tablet skal ma vælge
Fra : olarsen
Vist : 569 gange
200 point
Dato : 02-07-13 22:02

Til vores næste ferie vil vi gerne medbringe en tablet i stedet for den gamle bærbare PC. Vi skal kunne komme på netværk via Wi-Fi, planlægge ture på Google Earth, vi spiller ikke, ser ikke film, men hører måske musik, men det er ikke så vigtigt. Den skal ikke koste spidsen af en F16, hvis det kan gøres for et par tusinde er det fint. Jeg har læst at Samsungs Galaxy Tab 2 skulle være en ret langsom maskine (man sammenligner den med en Opel kasket). Jeg er ikke så begejstret for Mac produkter, som vist ellers skulle være det bedste. Men lad mig høre nogle forslag?!

Skærmen skal være en 10"

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-07-13 22:04

Glemte lige en tilføjelse. Hvilke muligheder er der for at købe SIM-kort til Data i USA, hvis man nu fik en tablet med 3G eller lign?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-07-13 22:23

Køb en ipad den kan du få med simkort.Men den er dyr ,men du kan købe brugt og få den billig. Tvivler på at det er noget problem at købe simkort til data i USA.
alimak

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-07-13 22:31

Alle med forstand siger Ipad!, men hvad gør den så meget bedre end Androide tablets? Jeg har aldrig prøvet nogle af delene

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 02-07-13 22:37

Hej.
Du kan sagtens få noget, der er billigere end spidsen af en F16, der i parentes koster omkring 16.000 kr.

Selvom du ikke er meget for apple, så vil jeg mene at en ipad, er et klogt valg.
Dell's windows 8 tablet er både dyr, og i forhold til ipad også langsommere.
Deres "billig"udgave kender jeg ikke.
Jeg kender heller ikke meget til android tabletter.
Mon ikke du kan finde en billig brugt herhjemme, eller måske en ny over-there.
Held og lykke .... og god rejse

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-07-13 22:54

Jeg har hørt at man kan spare et par tusinde ved at købe den i US, men det er vel ikke helt lovligt? vil også gerne kende/øve mig på dyret inden afrejsen.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 02-07-13 23:02
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-07-13 23:18

Husk, at hvis du køber i udlandet mangler du - formentligt - de specielle danske bogstaver æ, ø & å!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-07-13 01:13

Har en Mac computer? Så vælg en Ipad
Er du vant til Windows og måske også Windows 8 så er Acer ICONIA et oplagt valg, det er et fuldt styresystem så du kan installere programmer eget dit eget valg
http://www.proshop.dk/iPad-og-tablet/Acer-ICONIA-W510-27602G06ass-64GB-2392159.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-07-13 01:17

Læs en bedømmelse af Acer tavle computer med Windows 8 her
http://www.altomdata.dk/windows-8-tablet-fra-acer

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-07-13 21:15

Jeg ville vælge en Asus tf300t til omkring 2300 kr. Hvis det skal være en tablet.
Prøv evt. At se anmeldelsen på tomshardware.com.

Alternativt ville jeg købe en ny bærbar - som giver nogle flere frihedsgrader.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-07-13 21:18

Omkring det med simkot - så medbring en smartphone så du kan lave et lokalt wifi netværk

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 09-07-13 17:59

Tak for svaret katekismus.