/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Forkert indstilling?
Fra : Ammitz
Vist : 656 gange
500 point
Dato : 01-07-13 19:02

Hvad har jeg mon fået indstillet forkert i Outlook Express, så jeg ikke mere kan få korrekte udskrifter fra modtagne mails?
Fra
Dato
Emne
vil den gerne skrive ud.
Men selve brevet som er sendt til mig, vil ikke skrives ud.
Jeg må absolut have fået stillet noget forkert, - men hvad?
Ammitz

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-07-13 19:56

E–mails læser man og sletter, de skal da ikke udskrives. Tænk på miljøet.
Sker det samme hvis du åbner Mailen før du udskriver?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-07-13 22:45

Outlook Express
Når du forsøger at udskrive en e-mail-meddelelse i Microsoft Outlook Express 5.5, udskrives der muligvis en tom side med e-mail-meddelelsens oplysninger om sidehoved (Til, Fra, Emne, og så videre) og sidefod.

Du kan undgå problemet ved at deaktivere indstillingen Automatisk valg for tegnsæt. Peg på Tegnsæt i menuen Vis, og fjern derefter markeringen ved Automatisk valg.
Løsning fundet her: http://support.microsoft.com/kb/271583

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-07-13 13:12

Jeg har ikke noget sted der står Automatisk valg.
Jeg kan vælge mange forskellige muligheder bl.a. Vesteuropæisk (Windows) - Centraleuropæisk (Windows) og mange andre. Og ligegyldigt hvilken jeg har forsøgt at vælge, - ændrer det ikke ved problemet.
Ammitz

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-07-13 15:24

Prøv at installer dette program og forsøg at udskriv til cute pdf printer.
http://www.cutepdf.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-07-13 15:25

NB; kan du ikke hente din mail direkte hos udbyder, istedet for at hente gennem Outlook

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-07-13 15:28

Hvorfor udskrive til en PDF printer.? Det ændrer jo ikke på indstillingerne.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-07-13 19:48

Brassovitski !
Nej netop, - det ændrer ikke på nogen indstillinger, - og jeg har prøvet at sammenligne med den gamle PC jeg har, - hvor samme Outlook Express 6.0 er installeret.
Jeg har brug for at udskrive alle de mails jeg får med bestillinger på varer, - så jeg kan vedlægge dem ordren.
Og...
Jeg vil ikke skifte mailprogram, - da jeg i det nuværende har alle kunder sorteret med henvisninger.

Iøvrigt har jeg Adobe Professionel på min PC, - og når jeg udskriver til fil, er resultatet ligeså skidt.
Så fejlen ligge i mine indstillinger.
Jeg har bare ikke kunnet finde den endnu.

Ammitz

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-07-13 20:03

Citat
Hvorfor udskrive til en PDF printer.? Det ændrer jo ikke på indstillingerne.

For at se det virkede der, hvilket det så ikke gør.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-07-13 20:22

Prøv at gen-registrere OE6
Luk IE og OE6

Klik Start > Kør (eller tast Windows logo + "R")
I boksen der åbner skriver du msimn /reg og klikker OK

Åbn så Internet Explorer vælg Funktioner > Internetindstillinger, fanen Programmer, sæt Outlook Express som standard e-mail program.

Klik OK og luk IE, prøv så med OE6 igen!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-07-13 17:28

Klaudi!

Det er nu afprøvet, - dog uden noget positivt resultat.
Har du flere forslag jeg kan prøve?

Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-07-13 17:38

Citat
Har du flere forslag jeg kan prøve?

Ja du kan prøve at gen-registrere de DLL biblioteks filer som OE6 bruger

Klik Start > Kør (eller tast Windows logo + "R")
I boksen der åbner skriver du regsvr32 urlmon.dll og klikker OK,
gentag dette med disse også,
regsvr32 shdocvw.dll klik OK,
regsvr32 browseui.dll klik OK

Og hvis det heller ikke hjælper så prøv at geninstallere din printer driver!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-07-13 17:49

Hej!

Jeg er lige ved noget helt andet .. så det må lige vente lidt.
Printerdriverne kører fint på alle de andre programmer jeg arbejder med, - herunder CS pakken, Officepakken m.m. så dem vil jeg meget nødig røre ved.

Jeg vender tilbage, når jeg har afprøvet det andet du skrev.
Ammtiz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-07-13 18:20

Hvis du har IE8 kan det være derfor!

Can't Print Body of E-Mails in Outlook Express 6

I had same problem with Outlook Express6, just headers of Emails would print, not the body. Previously, OE6 worked just fine. I hadn't noticed any problem till recently, as I dont print Emails very often.

I run XP SP3 on an ageing Dell 933 with 512M memory. Internet Explorer 8 was installed sometime this year, but I use Firefox or K-Meleon as browsers.

MY SOLUTION

It seems this problem might be related to having Internet Explorer 8 installed.

Firstly, I downloaded Internet Explorer 7 installer 'msie7.exe' from an archive site (I used 'www.oldversion.com').
I did a virus check on this file, then double clicked it to start the install process.
After some moments, it gave an 'installation failed' message, stating that a later version is already installed (IE 8)

Next, I uninstalled Internet Explorer 8 useing 'Control Panel | Add or RemovePrograms'. Windows Internet Explorer 8 will be found near the end of the list of programs.
Let the uninstall process run to completion (took some minutes on my Dell 933), and restart when prompted.

On restart, the PC found and installed Internet Explorer 7 (not sure how), and Outlook Express 6 would now print messages in full.

A Microsoft software update prompt for IE7 later appeared, which I installed, and Outlook Express still printed correctly.

Kilde:
http://forums.cnet.com/7726-6142_102-5178056.html?tag=posts;msg5178056

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-07-13 19:23

Jeg vil forsøge dette sidste, da jeg netop har IE8 på denne PC.

Jeg har en ældre PC med IE6 og der er ikke noget problem.

Såsnart jeg har tid/mulighed for det, - vil jeg prøve at gøre dette.

Foreløbig TAK for at du gider hjælpe, - jeg skal nok vende tilbage.

Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-07-13 11:04

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-07-13 11:08

PS
Ved godt du skrev at du ikke ville skifte mail prg. men det kan jo være du bliver nødt til det!

Prøv Thunderbird det er ganske udmærket.
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-07-13 11:12

Vender tilbage når jeg efter ferien har afprøvet lidt forskelligt.
Nej jeg sover ikke hele tiden!
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-07-13 13:41

Hej Klaudi!

Foreløbig tak for de forslag du er kommet med, - som syntes brugbare.
Jeg er nu kommet hjem fra ferie, og prøver derfor noget af det du skriver:

Klik Start > Kør (eller tast Windows logo + "R")
I boksen der åbner skriver du msimn /reg og klikker OK

Dette ville ikke lykkes - kunne ikke lade sig gøre.

Klik Start > Kør (eller tast Windows logo + "R")
I boksen der åbner skriver du regsvr32 urlmon.dll og klikker OK,
gentag dette med disse også,
regsvr32 shdocvw.dll klik OK,
regsvr32 browseui.dll klik OK

Dette gik altsammen fint, lykkedes.

Dit svar 03-07-13 18:20

Jeg kører med IE8 da dette jo fulgte med Win XP da jeg købte den.
Men jeg er rigtig dårlig til at forstå engelsk, og kan derfor ikke rigtig komme videre nu.

-----------------------------------------
Desværre tager alt dette jo en del tid, - og den kniber det med, - så jeg er ikke altid så hurtig til at få afprøvet de gode råd jeg får.

Lige for tiden må jeg kopiere alle tekster der skal gemmes, over i Word og så udskrive det papir som skal lægges ved sagerne.
En noget kompliceret arbejdsgang.
Derfor håber jeg stadig, at hjælpen pludselig dukker op, når ordrene efter sommerferien igen bliver flere end de er lige nu.
Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-13 14:04

Citat
Jeg er nu kommet hjem fra ferie, og prøver derfor noget af det du skriver

For 15 dage siden skrev du
Det er nu afprøvet, - dog uden noget positivt resultat.

IE 8 er vist ikke fulgt med XP, det er nok nærmere en opdatering!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-07-13 14:21

Hej Klaudi!

uden positivt resultat!
Ja, - men jeg prøvede alligevel igen. Dog stadig med negativt resultat.

OK, så må den nok på et tidspunkt være kommet til, ved den automatiske WinXP opdatering.
Det har jeg ikke bemærket, - og jeg ved heller ikke hvornår det skulle være sket.

Hvordan kan jeg komme af med den igen, - uden at lave ravage i noget andet på PC-en?
Ammtiz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-13 14:49

Hvis du er heldig kan du gå tilbage til IE7 ved at afinstallere IE8 i Tilføj/fjern programmer i Kontrolpanel, ellers følg tidligere link
http://www.kandu.dk/spg167896.aspx#1924236

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-07-13 15:06

TAK!

Jeg har ikke tid lige nu, - men vender tilbage, når jeg har forsøgt.
Jeg har downloadet en IE7, - vil den kunne installeres, - i tilfælde af, at det lykkes at slippe IE8.
Kan IE9 bruges på XP, - eller dur det ikke.
Er der normalt problemer med IE8? - er der også problemer med IE7?

Ammitz

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 17-07-13 16:02

IE9 du'r ikke på XP

Normalt er der ikke problemer med IE8

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 17-07-13 16:32

Tak for svaret Klaudi.

Fik nu tid til at afinstallere IE8 ig herefter installere en IE7 som jeg hentede.

Det lykkedes alt sammen, - alle mine indstillinger ligger endda i IE7 og jeg har tjekket om den fungerer med mit lønsystem, som ikke kan køre på f.eks. Firefox som jeg ellers godt kan lide.
Samtidig godt nyt for min Outlook express, - den har jeg også tjekket,- og den fungere nu igen fint, - skriver alt det ud den skal!

HURRA! Klaudi, - du har reddet min sommer - tusind tak for det...
Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-13 17:00

velbekomme, så må du jo lige holde øje med opdateringerne så den ikke bliver opdateret igen!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-07-13 18:34

Ja, du kan tro jeg vil være opmærksom!

Nyd nu også det gode vejr, - selvom du er supergod til at løse vore problemer, og det er jeg rigtig glad for.

Ammirz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-13 18:48

nyder en, holder ferie nu

go' sommer