/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sommerens Krimi
Fra : svendgiversen
Vist : 865 gange
159 point
Dato : 01-07-13 15:42

Så er det tiden til at anbefale den krimi vi skal læse i år i vor sommerferie,

men husk, det skal være en rigtig krimi, eksempelvis med butleren og en 4 - 5 andre mistænkte,
ikke noget med at kommisaren er lebber eller har andre problemer på hjemmefronten,
som det så ofte ses i moderne krimi,
det vedrører jo ikke os læsere, der elsker spænding og har/har haft nok af personlige problemer...

Hvilke Krimi har I læst på det sidste, som I kan anbefale et par pensionister på (årlig) sommerferie?

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 169 point
Dato : 01-07-13 15:53

Kriminelle betjente - skrevet af Henrik Madsen - Isbn 87 - 567 - 6553 - 3

Det er fortællinger fra det virkelige liv.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 01-07-13 15:58

Eller en serie på 4 bind.

Rejseholdet - skrevet af Anne Mikkelsen - bind 1 Isbn 87 - 91457 - 00 - 9 osv.

Nr. 1 heder - Den charmerende morder
Nr. 2 Mordbrand
Nr. 3 Farligt spil
Nr. 4 Dødelig trekant

De har ikke noget med TV serien at gøre, men har også bund i det virkelige liv.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-07-13 17:24

Hej Svend.
Har netop afsluttet hele serien af Jussi Adler.
Kanon bøger han skriver.
Alternativt Jo Nesbø...lidt i samme genre.
Jeg sover næsten ikke før de er afsluttet.
ha' en god sommer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-13 13:24

Foreløbig tak,

og Klatterup, jeg har ikke læst dem nu nævner, men vil prøve,
og Pia, jeg synes det varer for længe inden der sker noget hos de forfattere du nævner.

Der må da være flere der vil anbefale Sommerens Krimi...

Kommentar
Fra : amc

Dato : 02-07-13 13:31

Jussi Alder Olsen mere der ikke at sige

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-07-13 16:16

Undskyld jeg har ikke noget relevant at sige, tvivler på at jeg nogensinde har læst en bog som Svend vil synes om.
Citat
kommisaren er lebber eller har andre problemer på hjemmefronten

Det er lidt "sjovt" at det at være "lebbe" ifølge Svend er et problem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-13 16:56

Nej det er ikke et problem for kommisaren, men jeg gider ikke læse om hendes hjemlige liv/omsorg.

Kun for at præsisere, at jeg efterlyser rene krimier, uden sociale eller andre problemer.
Vi er nogle stykker, der har haft rigeligt med den slags, og nu skal vi slappe af i vor ferie...

Så venligst afspor ikke debatten, det er sommerens krimi det drejer sig om?

Spænding, ikke personlige relationer, og undskyld eksemplet, men
der findes flere af den slags, for mange efter min mening, i moderne krimi.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-07-13 13:54

Du skal da bare læse nogle Agatha Christie krimier. I disse bøger fremkommer hverken lebber eller bagbordsindianere.
Agatha, den gamle røver, skriver kun om naturlige ting, såsom mord, tyverier, hælervarer, snedige Butlere, gentlemen, blondiner - og...........fæle folk fra arbejderklassen kan desværre også fremkomme i romanerne - men hvad søren, romanerne skal jo også være lidt uhyggelige.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-13 15:45

Jeg har læst alle Agatha Christie, og nu genser jeg miss Marble på TV,
men rigtigt det var rene krimier, i dag virker de dog lidt gammeldags,
især når de skal køre eller telefonere...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-07-13 00:01

Håber det er okay med lidt......hmmmmm...of topic.

Min gamle far læste din "bøn". Ved du hvad han sagde..?
"Ham svendgiversen skulle tage og læse nogle af de gamle billigbøger (pocket) med Larry Kent, Carter og Norman Conquest - se, det var krimier."

Undskyld!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-07-13 07:14

Hvad med gode gamle Mickey Spillane, der var altid knald på ham:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mickey_Spillane

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-07-13 20:07

Tak for svaret Klatterup.

Også endelig tak til I andre, med gode klassiske krimi.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 04-07-13 22:38

Selv tak, jeg håber du får fornøjelse af at læse dem.
Jeg selv syntes de er rigtig gode.

God ferie.