/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
guitar
Fra : emptynes
Vist : 638 gange
20 point
Dato : 30-06-13 13:03

har tænk mig at købe en el guitar+forstærker er der nogen der der har et godt forslag?
mvh
emptynes
evt forretning

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 30-06-13 13:22

DANGUITAR er da et bud http://www.danguitar.dk/group.asp?group=50
hilsen herbie

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-06-13 13:51

Plejer at handle i 4 Sound, de har i reglen en venlig og kompetent service. Du kan dog spare meget ved at købe brugt, men det kræver lidt at du kender nogen der har forstand på de dele.

Men ellers var det nok en god ide at fortælle hvad du går efter, hvad det må koste og hvor i landet du befinder dig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-06-13 16:15

Enig med fun. Danguitar er MEGET billigt kineser-kram for det meste.

Har gjort de ultimative fund hos 4Sound. Men det kræver man prøver sig frem. Har fået stor hjælp der. Brugt ville også være en god ide, men allier dig med en kender, hvis ikke du selv er garvet. Der forsøges solgt meget bras til overpris på DBA mv, så du skal kende lidt til det., inden du kaster dig ud i den øvelse. Skal man give noget der ligner anbefaling af noget som helst, skal man vide hvad du spiller, hvad det må koste, hvad du regner med fremadrettet at bruge det til?

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 30-06-13 16:53

har kigget lidt begge steder ,der er lidt for en hver smag.

Har lidt øje på Chateau C08 lpz fra dan guitar med forstærker, er det et ok

valg?http://www.danguitar.dk/product.asp?product=21898

Epiphone Les Paul 100 fra 4sonnd ser også godt ud,forstærker skal købes ved siden af,nogen forslag?

http://www.4sound.dk/shop/elektriske-guitarer/epiphone/les-paul-100-heritage-cherry-sunburst.html

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-06-13 17:23

Den der Epiphone ser fin ud. Med hensyn til forstærker, så kommer det an på pris og om hvorvidt den skal flyttes rundt. I den helt billige og flytbare kategori er Roland et godt bud, men ellers er Marshall et godt og kendt mærke.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 30-06-13 17:52

Du kan også prøve at kigge her:

http://www.thomann.de/dk/guitarsaet.html

Jeg har handlet med dem flere gange og varen bliver bragt til døren. Der kan være mange penge at spare.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-06-13 19:49

Du kan ofte finde tilbud hos 4Sound der tæver Thomann's priser. Thomann er fin til kabler, stik og Amps, speakere (hvis man ved hvad man skal have). Ting der skal prøves er det for åndsvagt at købe sådan et sted (med mindre man vil køre til Treppendorf).

Som med alle musikinstrumenter - sådan noget køber man ikke over nettet (med mindre det drejer sig om lejerbålsguitarer til kr ingenting). Du skal naturligvis prøve instrumentet. Dvs man skal op af sofaen og ned i butikken. Jeg har prøvet Supreme guitarer (Gibson kopier) der var vanvittig gode og nogen der var værdiløse. Om du får det ene eller det andet, kan ingen se ud fra et billede. Sågar er jeg indehaver af en kinesisk bygget spansk guitar der er nogenlunde hæderlig. Du kan opleve at noget der er mærkevare lyder grumt dårligt og makkeren i en anden farve er fed. Ergo køb IKKE guitarer over nettet (andet end til lejrbålsbrug). Og det ville jeg endda ikke engang.

Hvis ellers du har en ordentlig 4Sound i nærheden ville jeg handle der, hvis jeg var dig. Jeg har ret gode erfaringer med 4Sound på Viborgvej i Århus - Jens (han er rimelig forvirret, men seriøs i hans anbefalinger).

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 30-07-13 14:54
Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 20 point
Dato : 30-07-13 23:59

Jeg kender ikke nok til de to produkter du linker til på bigtonemusicshop.com, men uanset hvad, så turde jeg ikke købe musikudstyr for over 5000, ud fra en anbefaling på kandu.dk. Hvis du påtænker at købe, så besøg en af deres butikker, lyt til udstyret og ikke mindst hvad sælgeren siger. Hvis du tror på ham og han ved hvad han snakker om, så køb.

Godkendelse af svar
Fra : emptynes

Dato : 04-08-13 14:16

Tak for svaret fun2.