/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Badeværelsesflise knækkes
Fra : Vibsjuul
Vist : 317 gange
20 point
Dato : 29-06-13 13:07

Hej.

Vil høre, om nogen kan fortælle mig, om jeg selv vil kunne skære en gammeldags kvadratisk badeværelsesflise til? De hvide blanke. Huset er fra 1940. Og tror simpelthen at fliserne har samme alder.
Skal bruge 5 halve.

Hvis det ikke er noget, jeg selv kan gøre, hvor kan jeg da evt få hjælp til det?

På forhånd mange tak og venlig hilsen
Vibeke

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-06-13 13:13

Du vil sikkert med stort held kunne gå til din lokale trælasthandel eller lignende.
Så slipper du for at investere i værktøj til opgaven..

Kommentar
Fra : myg

Dato : 29-06-13 14:01

Ellers lån en vinkelsliber - evt. med "chauffør"

Kommentar
Fra : Vibsjuul

Dato : 29-06-13 22:38

Tusind tak til jer begge. Jeg prøver de to muligheder, trælasthandel først, a la Silvan? Det med vinkelsliber, er du sikker på, jeg ikke kommer galt afsted? :) har nu heller ikke en. Men den kan vel lånes af en nabo eller i Silvan. Så må jeg hellere tage et kursus :) Findes vinkelskriverne virkelig med chauffør? Hæhæ. Nok engang tak til jer. I er søde.

Kommentar
Fra : Vibsjuul

Dato : 29-06-13 22:40

Sludder. VINKEL SLIBERNE ! den driller, den her dumme computer :)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-13 11:22

Har du prøvet bare at ridse flisen og så lægge den over en kant, og brække den over.
Selv har jeg brugt en glasskærer og det virkede udmærket, du kan altid pudse kanten med sandpapir.

Kommentar
Fra : Vibsjuul

Dato : 02-07-13 12:11

Tak for ideen. Jeg har ikke en glasskærer, så jeg skal i Silvan. :) tak for din tid . Det var sødt af dig.